2013. október 30., szerda

Angyalfény

Cynthia Hand angyalos könyvtrilógiájának második kötete. Az első részről, Angyalsors írtam már korábban és mivel az elnyerte tetszésemet, pozitívan álltam neki a folytatásnak. Szerencsére nem kellett csalódnom.
A borító és a kivitelezés ezúttal is igényesre sikerült. Szeretem, mikor a sorozatrészek összetartozását már a külső dizájn is mutatja. Ezúttal élénk kék színbe öltözött és a szöveg is letisztultabb. Maxim Kiadó piros pontot érdemel.
Fülszöveg:
"Clara Gardner hónapokon át készült arra, hogy szembenézzen a látomásából ismert erdőtűzzel, mégsem tudott felkészülni a döntésre, amelyet a végzetes napon kellett meghoznia. A rendeltetését közel sem olyan egyszerű teljesíteni, mint ahogy gondolta, most pedig a Tucker iránt érzett szerelme és a Christianhez fűződő bonyolult érzelmei között őrlődik. Emellett egyre jobban megismeri az angyalok világát, a Jó és a Rossz közötti harcot, ráadásul szembe kell néznie egy szörnyű ténnyel: valaki, aki közel áll hozzá, hónapokon belül meg fog halni. A lány jövője csupa kérdőjel, egy dologban azonban biztos: a tűz csupán a kezdet volt."
Jár még egy piros pont a fülszövegért, ami pont annyira semmitmondó, amennyire kell.
Könnyű és kényelmes volt visszacsöppenni Hand világába. Még mindig nagyon szeretem a gördülékeny, szépen fokozódó stílusát. Clara belső monológjai pedig kifejezetten szórakoztatóak.
Ez a rész ott folytatódik, ahol az első véget ért. A cselekmény ismételten egy teljes tanévet ölel fel, amiből következik, hogy a 432 oldal nem lett pörgősebb. No, ez persze nem is baj, hiszen az első rész is lassú mederben folydogált és ez a lassan csobogó patakocska is épp annyira élvezetes. Én legalábbis cseppet sem unatkoztam rajta, egyetlen délután alatt befaltam az egész könyvet.
Clara még mindig szerethető főhős, még mindig egy tipikus lány szárnyak és dicsfény ide vagy oda, ráadásul szorult belé egy nagy adag önirónia is. Kedveltem és megértettem.
A könyv talán legnagyobb pozitívuma, hogy bár szerelmi háromszög van benne és a romantika főbb szerepet játszik, mégsem vitte el a cselekményt és nem éreztem késztetést az évődő trió falhoz kenéséhez. A szerelmi szál mellett a látomások, a fekete szárnyúak és egyéb angyaldolgok sokkal több szerepet kapnak, aminek kifejezetten örültem. Egyre több titokra derült fény a szárnyasok háza tájáról, ami persze még több bonyodalommal járt. A romantikus szál pedig könnyedén belesimult ebbe az egészbe.
Végre egy szerelmi háromszög, amiben van értelem. Clara nem döntésképtelen liba, ahogy az ilyen esetekben lenni szokott, hanem egy szerelmes lány, aki cseppet össze van zavarodva rendeltetése miatt. Nem csapongott a két fiú között, amit kifejezetten tiszteltem benne. A gondolatokat és hirtelen érzelmeket pedig nem lehet befolyásolni, főleg ha empatikus angyal az illető.
Tucker még mindig a szívem csücske kalapban vagy anélkül. Annyira jólelkű és aranyos fiú, hogy nem lehet nem szeretni. 
Christian nekem még mindig kevés volt cseppet, de ahogy Clara kezdte megismerni a személyiségét, és ahogy egyre több dolgot árult el magáról, megkedveltem. Neki sem lehet könnyű ez a rendeltetés dolog.
Jeffrey igazán érdekes karakter, aki még sok meglepetést fog okozni. Kedveltem a srácot. Angela viszont néha annyira idegesítő volt, hogy továbbra is fenntartásaim vannak vele szemben.
A cselekmény hiába halad lassan, fordulatos. Volt amit könnyen kikövetkeztettem, és volt amit nem. A könyv végére ismét felpörögtek az események és az utolsó néhány fejezet olyan intenzív hangulatot árasztott, hogy muszáj volt emésztenem picit, mert úgy éreztem magam, mint Clara, mikor fekete szárnyú kerül pár méteres körzetébe.
A történet természetesen még nincs lezárva, rengeteg a nyitott kérdés és sok a feltáratlan titok. Remélem, a befejező kötetben mindenre dicsfény derül.
Összefoglalva tehát nekem tetszett, ez a kedvenc angyalokról szóló sorozatom és csak ajánlani tudom mindenkinek, aki szárnyas, égi lényekről szeretne olvasni.

Kiegészítés:
A trilógia harmadik és egyben befejező része, Angyalvágy címmel már elérhető magyarul. Amint lehetőségem lesz rá, elolvasom és szívesen elolvasnám még a kiegészítő részt is, Angyalnyár, ami a második és harmadik rész között foglal helyet. Talán szerencsém lesz és megkaparinthatom a könyvtárban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése