2012. február 5., vasárnap

Gaspard Ulliel

Vigyázat, fangirl üzemmódban írom ezt a bejegyzést!
Igazi kincsre leltem, ami jelen esetben egy iszonyat helyes színészt jelent, aki nem mellesleg nagyon tehetséges is. Így ezt a bejegyzést Gaspard Ullielnek szentelem sok-sok képpel és két filmjével.
Kezdem néhány fontos információval: francia származású, 1984-ben született, a színészet mellett modellkedik (Chanel 2010-es férfiillatának arca, aminek a reklámfilmje megtekinthető ITT Gaspard mozgásban ugyanis még helyesebb ^^), van egy heg a bal arcán, amit még gyerekkorában szerzett, mikor megpróbált meglovagolni egy kutyát, ismertté a Hannibál ébredése tette.
Mielőtt azonban rátérek munkáira, hadd áradozzak cseppet róla. Igaz, a képek alapján szerintem mindenkinek egyértelmű, miért tartom veszélyesen vonzónak. Persze zsánerem a szép, világos szem és a sötét haj, neki pedig gyönyörű kék szeme van és azok a tincsek... Ráadásul, ha ez nem lenne elég, ott az a heg, amitől van egy különleges bája a mosolyának. Olyan mintha egyszerre ígérne egy felejthetetlen éjszakát és garantálná, hogy össze fogja törni a szívedet. Hát, én bevállalnám...
Cipőbe olvasztó típus, nem ragozom tovább.
Inkább rátérek arra, milyen is színésznek. Röviden olyan, mint pasinak, vagyis első osztályú.
Mint már említettem, legismertebb szerepe az ifjú Hannibál Lecter volt. Illik írnom róla néhány sort.

Hannibál ébredése
Teljesen véletlenül botlottam bele ebbe a filmbe. Mivel mostanában sok drámát néztem, nem ártott a változatosság, meg amúgy is kíváncsi voltam, hiszen Hannibálnak elég nagy kultusza van. Bár nem voltak túl nagyok az elvárásaim, valami gyilkolászós értelmetlen izére számítottam, kellemesen csalódtam.
Íme az ismertető:
"A fiatal Hannibal Lecter (Aaron Thomas) szüleit a szeme láttára ölik meg, ahogy a kis húgát is. Párizsba kerül sógornője, Murasaki (Gong Li) segítségével, és orvosnak tanul. Rémálmait azonban nem tudja elfelejteni, és ahogy egyre nagyobb tudásra tesz szert Hannibal (Gaspard Ulliel), úgy hatalmasodik el benne a könyörtelen bosszúvágy. Popil felügyelő (Dominic West) felfigyel rá, amikor különös kegyetlenséggel megölnek egy mészárost."

A történet korán sem egyszerű. A múlt eseményei újra és újra feltűnnek és kiegészülnek néhány részlettel. Az elején csak halvány utalás van Mischa sorsára és szerintem mindenki reméli, hogy tévedés. Sajnos, nem, ami engem egyértelműen a szép szemű gyilkológép mellé állított. Lehet valahol én sem vagyok teljesen normális, de végig Hannibálnak szurkoltam. Azért izgultam, hogy sikerrel járjon, jobbra forduljon a sorsa, képes legyen megbocsájtani magának és persze, hogy ne kapják el a rendőrök.
A nagynéni megtalálásával valóban jobb helyzetbe került. Amúgy a nagynéni végig nagyon ismerős volt nem alaptalanul, hiszen Gong Li játszik az egyik kedvenc filmemben is, Egy gésa emlékirataiban ő Hatsumomo.
Bosszúhadjárata egész jól alakul a célszemélyek rovására és ravaszsága megmenti a rendőrségtől is. Mégsem voltam teljesen elégedett. A megbocsájtás nem ment neki.
Hannibál egy igazán érdekes karakter. A hidegvérű gyilkos, akitől megborzong az ember, annyira zseniálisan agyafúrt és annyira érzéketlen.
Gaspard pedig tökéletesen alakítja. Olyan ördögi pszichopata mosolya van, hogy csak na. Hátborzongatóan élethű.
Nekem nagyon tetszett, mind a történet, mind a kivitelezés. Ajánlom mindenkinek, aki bírja a gyilkosságokról szóló filmeket. Ez egy kivételes alkotás, vérengzős, mégis van értelmes sztorija és elgondolkodtatja az embert.

A belső kör
Úgy indult az egész rajongásom Gaspard iránt, hogy a Hannibál után rákerestem. Szokásom megnézni a véleményeket, illetve ha jó színészt találok, azt is, mi másban láthatom még. Így esett meg, hogy észleltem, Gaspard bár gyilkosnak se volt rossz, visszafogottabb szerepben még helyesebb. Tehát kerestem valamit, amiben gyönyörködhetek benne kevesebb véres körítéssel.
Míg a Hannibálban egész fiatal, A belső körben már felnőtt. És micsoda férfi lett belőle!
Ebben ráadásul hosszú a haja, ami szerintem sokkal jobban áll neki.
Ismertető:
"Az örmény Malakian-klán uralja a dél-franciaországi alvilágot. A keresztapa, Milo Malakian vaskézzel irányítja a családot, az íratlan törvények megszegőire halál vár. Milo azt tervezi, hogy az utolsó, nagy dobás után kiszáll az üzletből, visszavonul, és egyetlen életben maradt fiára, Antonra hagyja a birodalmát. Az ifjú azonban más életről álmodik. Titokban szerelmes egy ápolónőbe, Elodie-ba, és ez a kapcsolat rádöbbenti, milyen erőszakos világban is él. Ám ebből a helyzetből nincs kiút. Anton elkerülhetetlenül összeütközésbe keveredik az apjával. Elkeseredett küzdelem veszi kezdetét."

Őszintén szólva, dög unalom volt ez a film. Semmi újdonság, csak a már-már sablonízű maffiózó családba születtem, de jó útra akarok térni szitu. Még a kitörés módja sem hozott semmi izgalmat, inkább fárasztott. Anton helyében radikálisabb módszerekhez nyúltam volna, vagy nyíltan szembeszálltam volna az öreggel. Mivel egyik sem történt meg és lényegében szinte semmi nem is történt a teljes 95 perc alatt, nem igazán nyerte el tetszésemet.
Hogy mindezek ellenére, miért írok róla? Mert Gaspard filmrepertoárja véges. Ennek az alkotásnak pedig egy pozitívuma van: lehet gyönyörködni a kék szemében, a sötét tincseiben, a szexi mosolyában és egy rövidke ágyjelenet alatt a felsőtestében is. Ergo azért néztem meg, hogy csorgathassam a nyálam, aminek tökéletesen megfelelt.
Ezt a filmet olyan elvetemült rajongóknak, ajánlom, mint amilyenné én váltam meglehetősen rövid idő alatt. Sablonos, unalmas akciófilm, semmi több.

Nos, ismételten kiderült, hogy nőből vagyok. Ritkán szoktam ennyire rákattanni valakire. Igazából csak Ian Somerhalder és Kit Karington olvasztott eddig ennyire a cipőmbe. Tényleg gyengém a szép szem és sötét haj. Persze hajfronton Kit vezet azokkal a rakoncátlan, göndör tincsekkel, de Gaspardnak sincs félnivalója, ő is erős késztetést vált ki belőlem, hogy a hajába túrjak. Főleg mikor hátranyalja az egészet. Olyankor jó lenne összekócolni kicsit.
Na, de most már igazán leállok.
A képek amúgy is önmagukért beszélnek, nem kell feleslegesen, kislányosan locsognom, egyértelműen szívdöglesztő a srác. ^^
Ráadás...

4 megjegyzés:

  1. Hmmm....egyértelműen dögös. Nem is értem, miért nem teszik bele több filmbe, nálam tuti siker lenne ;)
    Amúgy szerintem a Belső kör jó film ^^
    Amúgy pedig ha gyönyörködni akarsz Gas-ban, akkor érdemes megnézni még a Last day-t ;) Bár ott még elég kisfiús, de attól még nagyon cuki *-* <3

    VálaszTörlés
  2. Támogatnám a több filmet Gaspard Ulliellel mozgalmat. :D
    Köszönöm a tippet! :) Érdekel minden filmje, csak az a baj, hogy a francia filmeket nem egyszerű beszerezni... :(

    VálaszTörlés
  3. Én ajánlom a Hosszú jegyesség, Montpensier hercegnője, a Szegények hercege, valamint a Párizs, szeretlek! című filmet is. (:

    VálaszTörlés
  4. A Hosszú jegyességet és a Szegények hercegét sikerült megnéznem. Előbbi nagyon tetszett, utóbbi kevésbé. :) A másik kettőt viszont sajnos még nem tudtam beszerezni, majd talán valamikor...
    Köszi a tippeket! :)

    VálaszTörlés