2014. december 2., kedd

Mozgóképek XXVII.

A november majdnem film nélkül telt el, de aztán sikerült a hónap végén belehúznom, így most három filmről is írhatok rövid véleményt.
Ebből egyet (Az éhezők viadala 3. filmjét) moziban, Applequeen társaságában sikerült megnéznem.

Another me
"A történetben egy gyönyörű fiatal lányt ismerhetünk meg, akit titokzatos múltja kísért."
Sajnos csak ilyen rövid ismertetőt találtam róla, de úgy vagyok vele, bőven elég. Elég, mert ennek a filmnek bizony nem sok értelme van, ennek megfelelően a cselekmény sem a legjobb, így talán minél kevesebbet tud a gyanútlan néző, annál jobb neki.
Elsősorban a színészek miatt néztem meg - kíváncsi voltam Sansára (Sophie Turner) modern környezetben és  Jonathan Rhys Meyers neve elcsábított - és az előzetes alapján izgalmasnak tűnt. Hát, nem az.
Ez a film unalmas, Jonathan alig mutatkozik benne és teljességgel logikátlan. Az egész misztikum egy nevetséges és abszurd dologra építkezik, így semmi hitele. A főhősnőben sincs semmi, totálisan hidegen hagyott és nem tudtam aggódni miatta. Minden olyan semmilyen, csupán gyenge árnyéka a műfaj gyengébb alkotásainak.
Nem vesztettem volna semmit, ha nem nézem meg, így csak azoknak ajánlom, akik nagyon unatkoznak és nem találnak jobb elfoglaltságot.

A kiválasztott 1. rész
"Miután az összeesküvők a 13-as körzetbe menekítették az ellenállás szimbólumává váló Katnisst, találkozik Coin elnökkel és barátaival. Katniss vonakodva bár, de az ellenállás élére áll, hogy megmentsék Peetát és végleg leszámoljanak az elnyomó Snow elnök rezsimjével."
Premier másnapján sikerült eljutnom rá a moziban és még társaságom is akadt Applequeen személyében. (Érdekesség, hogy az első filmet is együtt néztük.) Azért nem írtam róla külön bejegyzést, mert nem sok újat tudok mondani.
A könyv nem nyerte el igazán a tetszésemet, sőt inkább a nem tetszik felé hajlott (bővebben erről ITT), ám a filmváltozatot kifejezetten vártam. Nem is csoda, hiszen az előző két film is nagyon tetszett. Nos, most sem kellett csalódnom.
A leginkább attól tartottam, hogy mivel az utolsó könyv két mozifilmként kerül a vászonra, nagyon hosszúnak, lassúnak és unalmasnak fog hatni, de szerencsére nem így történt.
A készítők ismét a lehető legjobb helyen nyúltak bele a cselekménybe és pont arra fókuszáltak, amire kellett, vagyis a lázadásra, ellentétben a könyv melodrámai irányultságaival. Épp ezért az a kisebb dózisú akció, ami van benne, nagyon látványos lett és a körítéssel is inkább a lázadás mikéntjét részletezték és nem Katniss lelki kálváriáját. (Bár tetszett a keretes szerkezet, ahogy őrülettel nyitottak és zártak.) A háttér, így jobban kidolgozott és az egész filmet belengi a lázadás puskaporos szelleme. Remek hangulatot teremtettek. Az ember kijön a moziból és bár megérintették a veszteségek és félelem ujjai, úgy érzi, ez az, ide nekem az oroszlánt is, lázadjunk.
Szóval tetszett a film, eleget tett elvárásaimnak, így nyugodt szívvel ajánlom mindenkinek. Rajongók természetesen előnyben.

Csillaghercegnő
"Sonja, az árva kislány, sanyarú körülmények között él. Mostohaszülei és mostohatestvérei folyton kihasználják, a legalantasabb munkákra kényszerítik és még a házuk küszöbét sem lépheti át. A kislány egy jobb élet reményében már régóta tervezi a szökést, amely a véletlenek szerencsés összejátszása révén sikerül is neki. Üldözői elől menekülve a királyi palotában találja magát, ahol fültanúja lesz a király elkeseredett fohászának, akinek birodalmát szörnyű veszély fenyegeti. Királysága felett a gonosz veszi át a hatalmat, ha karácsonyig nem találja meg, s nem gyújtja újra lángra a Karácsony csillagot, amely újra beragyoghatja a palotát és a királyságot. Sonja felajánlja, hogy vállalva a rá leselkedő veszélyek sorát, segít a királyon és megkeresi az elveszett Karácsony csillagot, ám kalandos útja során számos akadályt kell leküzdenie."
Gondoltam, ha már nyakunkon a december, alapozok egy kicsit a téli hangulatra. A plakát alapján aranyos mesének tűnt.
Hú, de öreg vagyok én már ehhez. Az olyan meséket szeretem, amik az egész családhoz szólnak és kicsik, nagyok egyaránt tudják élvezni, ám azokat, amelyek csupán a kisgyerekek igényeit teljesítik, jobb kerülni. Ez a film az utóbbi kategóriába tartozik.
Egyrészt a történet az első két perc alapján kitalálható, ráadásul lerágott csontokból van összetákolva. Másrészt alacsony volt a költségvetés. Ilyen csúnya, animált medvét nehéz még egyet találni, az biztos... Karakterek sarkítottak és sablonosan unalmasak. Sonja a szegény árva üres héja, olyan mint egy baba. A király ostoba, a gonoszok meg szerencsétlenek és bumm, ki is merült a történet.
Kizárólag 10 év alattiaknak ajánlom. Felnőttek legfeljebb akkor élvezhetik, ha meseparódiának tekintik. (Én így tettem és jókat nevettem gonosz megjegyzéseimen.)

Értékelés:
A kiválasztott          ->  10
Csillaghercegnő      ->   5
Another me             ->   4

Zárásnak A kiválasztott legütősebb muzsikája:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése