2013. december 27., péntek

Surprise

Gideon rénszarvasnak álcázta magát
Mivel tavaly is írtam egy bejegyzést arról a sok kincsről, amivel a családom és a barátaim megleptek Karácsony alkalmával, így gondoltam, idén is megteszem.
Ha már december van és karácsony, legyen nyoma az ünnepnek a blogon is.
Idén is a megszokott mederben folytak/folynak ünnepi napjaim. Kezd kialakulni a sütimérgezésem, bele-belenézek a tévéműsorokba, mert gagyi karácsonyi filmek nélkül nem is ünnep az ünnep, rokonokat látogatok, ajándékozom és próbálok olvasni az ünnepi nyüzsgésben és elhessegetni a bűntudatot, amiért még egy betűt sem tanultam a januári vizsgáimra. Mindezek ellenére azonban cseppet sincs karácsonyi hangulatom. Pontosabban fel-felvillant egy picikét és olyan gyorsan elaludt, mint gyertyaláng a tornádóban.
Talán az időjárás az oka, hiányzik a hó vagy legalább egy kis reggeli fagy és dér. Talán csak ahogy öregszem, egyre távolabb kerülök a gyerekkor boldog ünnepi várakozásától. Talán csak ez egy ilyen év. Nem tudom, de zavar, amit orvosolnom kellene. Ezért is nézek meg minden karácsonyi posztot és ezért is írom ezt most. 
Szóval surprise, surprise, avagy mivel leptek meg engem az idén.

Képeslapok
A képeslapküldés nekem olyan elmaradhatatlan rituálé ilyenkor, mint a mézeskalácssütés. Mindig gondosan megválogatom a lapokat, megpróbálok a legolvashatóbban írni és teleragasztom őket karácsonyi matricákkal. Aztán, miután postára adtam őket, várom a visszajelzést.
Nem kellett csalódnom, idén is meseszép karácsonyi lapokat kaptam, ahogy a mellékelt képek is mutatják.
Most is volt Molyon karácsonyi képeslapküldés, ám ezúttal egy molyocskának küldtem, így egy molyocskától kaptam, a bal oldali képen látható kék, kézzel készített lapot. Szeretem a kézzel készített dolgokat, sokkal személyesebbek.
A többi képeslapot a barátaimtól kaptam.
A nagy fehéret Ribizlytől. A házikósat, csodálkozó pacival a háttérben, Csikoszokni küldte és még egy kis ajándékot is kaptam a levél mellé. A képen is látható ruha könyvjelzőt, amire a tehetség rúnát kézzel hímezte rá. Ennél aranyosabb és személyesebb meglepetést nem is kívánhattam volna.
Még egy képeslap érkezett egy másik kedves barátomtól, nevezzük N.-nek.
Ő a személyes átadás módját választotta. Épp körmöt lakkoztam, mikor betoppant meglepetésemre, a kezembe nyomta a lapot és egy kis csomagot, kellemes ünnepeket kívánt és már ment is. Csak pislogtam erősen. Már több éve váltunk karácsonyi lapokat, idén sem feledkeztem meg róla, ajándékozni viszont nem szoktunk. 
Természetesen örültem a csomagnak és a benne lapuló illatos gyertyáknak. Szeretem a gyertyákat, különösen az illatosakat.
A vicces az, hogy bár biztosan nem beszéltek össze, egyszerre két házikós és lovas lapot kaptam. Kis aranyosak!
Mivel a barátaimtól kinyithatós képeslapot kaptam, velük ékesítettem a könyvespolcomat, míg a molyos lap ment a hűtőre. 

Váratlan csomagok
Nem úsztam meg az ünnepet váratlan meglepetések nélkül. 
Kristen volt az első, aki tekintettel a vizsgaidőszakra, olyan könyvvel kívánt boldog karácsonyt, utó-szülinapot és elő-húsvétot (mert ez túl nagy ajándék egyetlen alkalomhoz), amiben egyetlen betű sincs. Így kaptam meg a mellékelt képen is látható Simon's Cat könyvet, amit már végig is lapoztam. Írtam is róla egy bejegyzést. Imádom!
A sárkány pedig, aki őrzi friss szerzeményemet, egy pihe-puha plüss, valójában ujjbáb. Magamat leptem meg vele, mert imádom a sárkányokat, mindig is akartam egyet, így nem hagyhattam őt a boltban. Hihetetlenül cuki és hihetetlen érzés végre azt mondani: Van egy sárkányom! Tolkien után szabadon Smaugnak kereszteltem el és bármerre járok majd, biztosan viszem magammal.
A második angyalka Applequeen volt, akitől karácsonyi dvd-t és egy kis édességet kaptam.
Tudom, le vagyok maradva, de még nem láttam a Karácsonyi lidércnyomást, pedig igazi kultuszfilm. Eddig még nem volt időm megnézni, de még az ünnepekben biztosan sort kerítek rá egy bögre forrócsokival. Vagy egy tábla Milka csoki társaságában. 
A Milka amúgy a kedvenc csokim és olyan jól néz ki a karácsonyi, fenyőfás különkiadása. Tényleg fenyőfa alakban törik.
Ennek a csomagnak is rettentően örültem, még úgy is, hogy csak egy villámtalálkozás alkalmával nyomták a kezembe. Sebaj, mert tudom jól, hogy Applequeen mindig gondol rám és szakít időt a barátságunkra fiúügyek, suli, munka és egyéb elfoglaltságok mellett is.
A harmadik váratlan ajándékot Queen B.-től kaptam.
Nagyon aranyos volt tőle, hogy gondolt rám és kifejezetten ötletes aprósággal lepett meg, amitől fülig ért a szám és aminek jó hasznát veszem.
Vázlatfüzet mindig jól jön, úgyis kusza lapokra szoktam rajzolgatni, vagy füzetből kitépett oldalakra. Most viszont már van külön füzetem a firkáimnak, ami ráadásul még sárkányos is.
Queen B. maga akart nekem sárkányt rajzolni (Tudja jól, mennyire imádom őket.), ám nem járt sikerrel, így a húgára bízta ezt a feladatot, amit az ifjú grafikus sikeresen meg is oldott. Nekem van a legjobb szobatársam, az már egyszer biztos. 
tésztaangyal
F. barátom is meglepett pár extrán finom szaloncukorral és egy tésztaangyalkával.
Nem írtam félre, valóban tésztából készült ez az ötletes és aranyos karácsonyfadísz. Kétféle száraztésztából, levesgyöngyből egy kis ragasztóval és festékkel. Oda és vissza vagyok érte, annyira helyesek ezek az egyszerű, ám nagyszerű, kézzel készült apróságok.
Ilyen váratlan meglepetéseket kaptam az idén. Mindegyik kedves nekem és mindegyiküknek nagyon hálás vagyok, amiért gondoltak rám. Nem is maga az ajándék okozta a legnagyobb örömet, bár igazán ötletes és személyes mind, hanem a tény, hogy eszükbe jutottam, időt szakítottak rám és fáradoztak, hogy meglepjenek. Köszönöm!

Fa alatt
A karácsonyfa is rejtett néhány kincset.
Könyvmolynak nincs karácsony könyv nélkül. Így került két kötet a fa alá.
Az egyik Cassandra Clare trilógiájának harmadik, frissen megjelent része, A hercegnő. Előző két rész megvan, olvastam és tetszett is, így nagyon kíváncsi vagyok a befejezésre. A második részt, A herceg pont egy éve olvastam, mivel ő is karácsonykor került hozzám.
A másik új szerzeményem, Veszett lelkek városa szerepelt a kívánságlista rovatom nyolcadik bejegyzésében. Rá is nagyon kíváncsi vagyok.
A szokásos ajándékokon kívül, mint a zokni és a naptár, kaptam még anyukámtól egy helyes baglyot is. Könyvmolyságom bagolyszeretettel társul, így kedvelek mindent, amin baglyok vannak. Ez a nagy és aranyos bagolydísz pedig egy újabb darab a baglyos dolgaim között. Már fel is lógattam a karnisomra, hogy jól láthassam.
Szóval idén is sok szép meglepetés ért és karácsonyi hangulat hiánya ide vagy oda, ez akkor is a legkedvesebb ünnepem.
Zárszónak hoztam még egy képet, hogy meg legyen a bejegyzés keretes szerkezete, és hogy ezzel a kis "játékkal" kívánjak utólag is Boldog Karácsonyt minden rendszeres, rendszertelen vagy épp alkalmi olvasómnak.

Keresd meg a képen a "kakukktojást"!

2 megjegyzés:

  1. További kellemes ünnepeket! :) Gideon pedig minden, csak nem kakukktojás ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Igazad van, ő mindenhova passzol. :)

      Törlés