2012. december 13., csütörtök

Annyira király vagy! 1.

Ezennel véget ért a szorgalmi időszak és hétfőtől megkezdődik a vizsgák zsarnok uralma. Ezt az utolsó napot pedig manhwa olvasással jó színezni, főleg jegybeírásra sorban állva.
Három hosszú órát vett ugyanis igénybe, míg méltóztattak 20 plusz-mínusz egy főnek beírni egy jegyecskét az indexébe. Engem azonban nem lehet elriasztani holmi várakozással, hiszen mindig van nálam könyv. 
Elő is kaptam a táskámból az éppen aktuális manhwát környezetem meglepetésére. Most azonban kivételesen megértő tekintetre is találtam egy sorstársban, akivel meg is vitattuk, ki milyen mangát olvasott, vagy milyen animét nézett mostanában. Közben pedig felvilágosítottunk néhány másikat, hogy melyik típust, hogyan kell olvasni. Olyan jó néha hasonló "különcökbe" botlani.
No, de ennyi körítés bőven elég, jöjjön a lényeg:

Találomra vettem ki a könyvtárból. Megtetszett a rajzstílusa és könnyed, romantikus sztorinak tűnt, ami jó kikapcsolódást ígért.
Nekem ez a borító mondjuk kicsit sok. Túl rózsaszín, túl virágos, túl lányos. (Ezért is szúrtak ki vele egyből, bármerre mentem.)
Vad Virágok Könyvműhely munkája, akiket bőven megillet a hála, hiszen A vízisten menyasszonyát is ők adták ki, ami nagy kedvencem. 
Vastagsága a szokásos, amit már megszokhattunk a kiadótól. 
Ennyit a külsőségekről, jöjjön a belseje. Fülszöveg:
"Szung-Ha minden lány álma, az iskola fényesen ragyogó csillaga. A tökéletes herceget persze egyáltalán nem könnyű meghódítani, így Nanu számára Szung-Ha csak álom – egy elérhetetlen álom. Az álmok azonban néha valóra válnak! Nanu eleinte nem is sejti, hogy milyen nagy árat kell fizetnie a valóra vált álomért. Hiszen ki hitte volna, hogy a tökéletes herceg valójában egy önző szemétláda?!"
Tényleg romantikus történet, ám nem épp szokványos. Bevallom, sablonra számítottam, a kívülről rideg, ám belül kedves srácra. Nos, pont a fordítottját kaptam.
Szung-Ha a történet elején teljesen megnyerő, kedves, udvarias, aranyos és okos. Csupán egyszer viselkedik keményebben, ám még ez sem tűnt túl éles váltásnak, így meg lehet érteni, mit eszik rajta Nanu (és az egész iskola lányokat és fiúkat is beleszámítva). Aztán olyan radikális változáson megy keresztül mind külsőleg, mind viselkedését tekintve, hogy jogos Nanu feltételezése, talán több személyisége van. 
Nanu amúgy szimpatikus főhős, bár rettentő ügyetlen, folyton elesik, bajba kerül és eljár a szája. Az olvasó persze nevet rajta, ám ha jobban belegondolunk, néha olyan túlzásokba esik, amik már cseppet sem mulatságosak. 
A túlzás a manhwa alap jellemzője. Nekem legalábbis néha túl sok volt. Egyik véglet jött a másik után, így pedig nem lehet komolyan venni. Ám nem is kell, hiszen könnyed kikapcsolódásra készült.
A főszereplőkön kívül több mellékszereplő is felbukkant, mint Nanu "barátnője", aki minden csak nem barát, amiért mindig cserben hagyja. Nanu családja, ami kicsit még sötét folt. Nem egészen tiszta, hogy jók-e a megérzéseim és az apjával, illetve a bátyjával lakik együtt, vagy két bátyjával. Rettentően hasonlítanak a főhősnőre, bár mindegyik kifejezetten lányos. Dzsei különösen, simán lánynak néztem volna, ha az elején nem azzal indít, hogy bőg, amiért kidobta a nője. El is indított egy egyelőre gyenge lábakon álló boys love szálat, ami bár nem szeretem a műfajt, érdekesnek tűnik.
Ez a rész lényegében a szereplők bemutatásáról és a fő konfliktushelyzet vázolásáról szól. Nanu megtudja, milyen is Szung-Ha és csak itt kezdődnek az igazi bonyodalmak, ám ezek a folytatás titkai.
A rajzolással nem volt problémám. Szépen kivitelezett, könnyen felismerhető a stílusa. Néha azonban itt is nehéz belőni a szereplők nemét, ami cseppet bosszantó. Lényegében azonban azt mondhatom, igazán szépen megrajzolt mű. (Bár nem ér A vízisten menyasszonya nyomába, amivel cseppet elfogult is vagyok.)
Összességében tetszett, jól szórakoztam rajta és bőven kíváncsivá tett, ahogy a jó nyitóköteteknél kell. Érdekel, miért olyan Szung-Ha, amilyen, mi rejtőzik két énje hátterében és kíváncsi vagyok Nanu hogyan birkózik meg ezzel. Szóval van még bőven homályos folt.
Romantikakedvelőknek ajánlom, akik szeretnek nevetni és valami újra vágynak. Nem szokványos történet.

Kiegészítés:
Li Jong-Hi összesen hat kötetesre tervezte a sorozatot. Ez a hat kötet pedig el is érhető magyarul. Ha jól láttam, mind benn van a könyvtárban, így biztosan végigolvasom. A második kötet már itt pihen a polcomon (előrelátóan egyszerre két részt vettem ki) és valószínűleg hamarosan neki is állok. Vizsgák mellé kell valami kikapcsolódás és egy humoros képregénynél nincs is jobb erre a célra. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése