2014. május 21., szerda

20 napos Időtlen szerelem kihívás

Régen teljesítettem Molyon kihívásokat, pedig kifejezetten szeretem őket. Épp ezért, mikor megláttam a 20 napos Időtlen szerelem kihívást, nem haboztam jelentkezni rá. Most pedig, hogy teljesítettem mind a 20 napot, szokásomhoz híven blogbejegyzés formájában is konzerválom a feltett kérdésekre adott válaszaimat.

1. Ki a kedvenc szereplőd? 
Xemerius, mert őt nem lehet nem szeretni. Imádom a humorát és én bizony vennék neki macskát, kutyát, szellemgalambot vagy amit csak szeretne. (:

2. Ki a legkevésbé kedvelt szereplőd? 
Habár Charlotte nem a szívem csücske és néha kedvem lett volna ráborítani valamit (mondjuk egy vödör lókakit), mégsem ő az, akit a legkevésbé kedveltem. A kötetek során teljesen megértettem a viselkedését és rájöttem, a helyében lehet hogy én sem lennék egy kedves személyiség. Épp ezért a legunszimpatikusabb karakter az anyukája, vagyis Glenda néni volt. Förtelmes nőszemély és nagyrészt ő a hibás a lánya borzalmas viselkedéséért is.

3. Kedvenc könyv/részlet (ha nincs konkrét kötet) 
Rubinvörös, mert szeretem, ha egy könyv elsőre beszippant. Röpke 20 oldal után nevetve állapítottam meg, hogy ez egy jó történet és hamm, befaltam. Aztán, mivel először könyvtári példányban olvastam, ellenállhatatlan vágy ébredt bennem, hogy a polcomon tudhassam. Be is szereztem mind, ott csücsülnek szép katonásan a többi drágaságom között. (:

4. Legkevésbé kedvelt könyv/részlet (ha nincs konkrét kötet) 
Mindegyik könyvet szeretem és hiába agyalok, nem jut eszembe olyan részlet, ami ne tetszett volna. Szeretem a könyvekben, hogy még az olyan jelenetek is, amikor Gwen rossz helyzetbe kerül, vagy butus módon viselkedik, van mellette valami, vagy valaki és feldobja a dolgot egy kis humorral.

5. Legérdekesebbnek tartott néhai időutazó 
Az a néhány hajdani időutazó, aki színre is lépett és nem csak megemlítették, hogy „ja, amúgy volt xy is”, nagyjából egy érdeklődési szinten van nálam. Érdekesek, érdekesek, de nem kiemelkedőek, mert ahhoz túlságosan kevés szerepet kaptak, még Lucy és Paul is. No, de ha választanom kell, legyen Paul, mert a De Villiers fiúk mindig érdekesek.

6. Egy fordulat, amit előre láttál 
Már a Rubinvörös legelején tudtam, hogy kik is valójában Gwen szülei.

7. Egy fordulat, ami meglepett 
Nem tudom, hol volt a figyelmem, de Mókus meglepett. Persze utána nagyot csaptam a homlokomra, hogy eddig miért nem vettem észre, de ez így volt jó. Élveztem a fordulatot. :)

8. Melyik szerinted a legviccesebb idézet? 
Nagyon sok vicces részlet van a könyvekben, szinte minden oldalon találtam valami mosolyogtatót. Ha csak egyet kell kiemelni, hát legyen:
„És egész véletlenül mindegyikünknek volt néhány kérdése a jövővel kapcsolatban. A fiú azt tanácsolta, vegyenek Apple-részvényeket, bármi legyen is az”
9. Melyik szerinted legszomorúbb/legmeghatóbb idézet? 
Hiába töröm a buksimat, egy sem jut eszembe, viszont tegnap óta vagy száz humoros részlet ugrott be, szóval azt kell mondanom, ez a történet teljes mértékben szórakoztató és egy cseppet sem szomorú.

10. Jól tette szerinted Lucy és Paul? Te hogyan döntöttél volna a helyükben? 
Fogalmam sincs, hogyan döntöttem volna, de úgy gondolom, nincs a döntésükkel semmi baj. Azt tették, ami szerintük helyes és a végén jól alakultak a dolgaik.

11. Szereted együtt Gideont és Gwendolynt? 
Lehet őket nem szeretni? Nagyon bírom, amikor épp veszekednek, meg azt is, amikor nem. Egyszerűen passzolnak.

12. Ki a kedvenc mellékszereplőd? 
Nehéz kérdés, mert szinte mindenkit kedvelek. Gwen kistestvérei zabálnivalók, Lesley megjegyzései mindig megnevettetnek, James karaktere pedig eszméletlen. Ha viszont csak egy szereplőt kell kiemelni, akkor Mr. Bernardot mondanám, mert szépen megbújik a háttérben, mégis kulcsfontosságú figura.

13. Kiről olvastál volna még? 
Mindenkiről és senkiről. Egyrészt szívesen olvastam volna még tovább és tovább az időutazós kalandokat, másrészt jól volt összerakva három kötetben és szerintem minden szereplő pont annyi figyelmet kapott, amennyit megérdemelt.

14. Kiket hoznál össze? 
Gwent és Gideont akartam együtt látni, a többiek szerelmi élete nem igazán érdekelt. (Leszámítva Pault és Lucyt, de ők már együtt vannak hmm… vagy száz éve.) Lesley románcát pedig erőltetettnek éreztem.

15. Melyik múltba utazás tetszett a legjobban? 
Zafírkékben a soirée. A puncs, Gwen részegsége, Gideon ahogy próbálta menteni a menthetőt fenomenális volt. Az egyik legjobb múltbéli kaland volt.

16. Ki a kedvenced Gwendolyn családjából? 
Nehéz kérdés, Gwen szűk családja összességében szimpatikus. Legyen az egyik kistestvére, mondjuk Nick mert mindig benne van a kincskeresésben és egy percig sem kételkedett Xemeriusban.

17. Hogyan akadt a kezedbe a sorozat? 
Kiszúrtam a könyvtár legfölső polcán a Rubinvörös kacéran rózsaszín borítóját és egy próbát megér alapon kivettem. Aztán úgy beleestem olvasás közben, hogy amint lehetőségem adódott rá, begyűjtöttem mind a három kötet. Azóta a könyvespolcom egyik kiemelt részén trónolnak.

18. Tetszettek a színes betűk? 
Nagyon! Mindig értékelem az ilyen apró különlegességeket. Nem a külsőségek alapján választok könyvet, de azért a kötés igen is számít. Mint mindenki, én is szeretem a szépet.

19. Meg vagy elégedve a sorozat lezárásával? 
Igen. Romantikus, kicsit cukros, de ez illett a könyvekhez. A szálak el lettek varrva, szóval én elégedett vagyok. :)

20. Te lennél időutazó? 
Ó, igen, igen! Hol kell jelentkezni? :) 
Általános ötödik osztály óta, mikor elkezdtem történelmet tanulni újra és újra elkacérkodom a gondolattal, milyen jó lenne visszautazni az időben, megismerni az akkori embereket és részt venni az eseményekben, természetesen csak a háttérből figyelve. 
Ráadásul praktikus képesség a mindennapokban is. Mikor 24 óra nem elég egy nap, csak visszaugranék pár órát és utolérném magam a teendőimmel.

Ennyi volt a húsz kérdés. Aki kedvet érez saját vélemény formálására, tegye meg bátran. Jó elgondolkodni a sorozatok egészén.
Zárásnak pedig hoztam két képet Gideonról, a könyvekben szereplő úriember után elnevezett cicámról. Akkor és most stílusban könyvekkel illusztrálva megmutatom, milyen gyorsan megnőtt a drágám:

pici Gideon
kamasz Gideon

3 megjegyzés:

  1. Hmmm. El kéne már olvasnom a befejező kötetet. :D Hirtelen ez jutott eszembe, ahogy olvastalak.

    VálaszTörlés