2019. augusztus 14., szerda

Könyves kívánságlista XXII.

"Ne a borítója alapján ítéld meg a könyvet,
vagy lerágom róla!"
Nagyon régen írtam utoljára a kívánságlistámról, konkrétan 2016-ban.
Azóta persze került rá új könyv és került is le róla. Utóbbi vagy azért történt, mert végül megszereztem és elolvastam, vagy mert rájöttem, hogy mégsem érdekel annyira.
Igyekszem megfontolt lenni a listát illetően, ezért csak azokat a könyveket teszem fel rá, amelyeknek a beszerzésével kacérkodom. Ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy meg fogom őket venni, de általában, mikor könyvvásárlásos kedvemben vagyok, innen szoktam mazsolázni. Könyvtárban hirtelen felindulásból választok olvasnivalót, ám a könyvrendeléseimet mindig jól átgondolom.
Jelenleg a következő 10 könyvre irányul a figyelmem:


Genki Kawamura - Ha a macskák eltűnnének a világból
Ez a könyv októberben fog megjelenni a 21. Század gondozásában, tehát még nagyon friss kötet. Tudom, tudom, csúnya dolog borító alapján ítélni, mégis ez az egyszerű, ám nagyszerű borító volt az, ami felhívta rá a figyelmemet. Na meg a cím, na meg, hogy macskabolond vagyok. Azért a történet is elég érdekesnek tűnik és régen olvastam japán szerzőtől, így még kíváncsibb lettem rá.

Joanne Harris - Az epertolvaj
Ez a könyv is nagyon friss, szeptemberben fog megjelenni a Libri Kiadónál. Az írónő Csokoládé sorozatának új része. Az előző három kötetet olvastam és szerettem, így nem kérdés, hogy az új rész is kell nekem. Nagyon kedvelem Joanne Harris stílusát, főleg amikor édességekről ír. Ami a könyv borítóját illeti, sokan panaszkodtak, hogy nem tetszik nekik, mert eltér az előző részek borítóinak stílusától. Nos, ez engem pont hidegen hagy. Kiadóváltásnál megesik az ilyesmi és akad másik sorozat is a polcomon, amelynek egyes részei eltérő külsőt kaptak és ettől még nem dől össze a világ.

Deborah Harkness - A boszorkányok elveszett könyve
Erre a könyvre (vagy inkább sorozatra, mert ez a Mindenszentek trilógia első része) egyik olvasóm hívta fel a figyelmemet. Érdekesnek tűnt, de nem akartam egy újabb többkötetes történetbe belevágni, így jegeltem kicsit a beszerzésének gondolatát. Aztán megnéztem a könyv alapján készült filmsorozatot és kedvet kaptam hozzá. Csakhogy Molyon elég vegyes értékeléseket kapott, így egyelőre nem tudom, mihez kezdjek vele. Azért maradt a kívánságlistámon.

Sofia Lundberg - Az elveszett nevek füzete
Már nem emlékszem, hol láttam ezt a könyvet, de a fülszöveget átfutva rögtön landolt a kívánságlistámon. Szeretem a visszaemlékezős regényeket és ez egy kifejezetten érdekes megközelítésnek tűnt. Az pedig, hogy svéd szerző alkotása, még vonzóbbá teszi számomra. Még nem szántam rá magam a beszerzésére, de kacérkodom vele.

Markus Zusak - Clay hídja
Olvastam már a szerzőtől nagyon jó (A könyvtolvaj) és egyszerűen csak jó (Az üzenet) könyvet is. Érdekel, hogy mit tud még, ezért is került fel ez a könyve a listámra. Mivel ez lényegében egy családtörténet, eltér az eddig tőle olvasottaktól, de egyébként is szeretem az ilyen jellegű történeteket, így tennék vele egy próbát.

V. E. Schwab - Viszály
Olvastam már az írónőtől, sőt, most is épp tőle olvasok, az Egy sötétebb mágia folytatását. Érdekes, hogy mindegyik sorozata más magyar kiadónál jelent meg. A Viszályt a Fumax Kiadó vette szárnyai alá, így ez egy kicsit nyersebbnek ígérkezik, mint a többi alkotása. Olvastam róla jó és kevésbé jó kritikákat is, ezért egyre inkább afelé hajlok, hogy majd megnézem a könyvtárban.

Jojo Moyes - Párizs szólóban
Több könyvet olvastam már a szerzőtől. Volt, ami nagyon tetszett (Akit elhagytál), volt ami oké volt (Páros, páratlan) és volt, ami csalódást okozott (Tengernyi szerelem). Az írónő könnyed stílusát azonban szeretem, ezért nyomon követem tőle a friss megjelenéseket. Ez a könyv lényegében egy novellás kötet, mert több rövid romantikus történetet mesél el. Nem vagyok egy nagy novella olvasó, de néha jólesik ilyet is olvasni és az a fránya borító már megint nagyon csábító.

Kate Morton - Titkok őrzője
Egy másik írónő, akinek a munkáit nagyon szeretem. Eddig két kötetet olvastam tőle (Az elfeledett kert és Távoli órák) és mindkettő nagyon tetszett. Gyanítom, hogy ez a könyv is van annyira jó, mint az előzőek. Csak annyi tart vissza a vásárlástól, hogy az előző könyveit a könyvtárból vettem ki, így remélhetem, hogy ez a kötet is bent lesz valamikor.

Jaume Cabré - A Pamano zúgása
A szerzőtől van már egy könyv a polcomon (Én vétkem), amit nagyon szeretek és több ismerősömnek ajánlottam már. Mikor megjelent ez az új könyve, elég erős késztetést éreztem rá, hogy megvegyem, aztán valahogy sikerült elnyomnom magamban a könyvhörcsög üzemmódot. Közben megszereztem e-könyv formában, de én régi vágású olvasó vagyok, szükségem van a papír súlyára, tapintására és illatára, így még nem álltam neki az olvasásának és el sem mozdítottam a kívánságlistámról.

Olivier Bourdeaut - Merre jársz, Bojangles?
Molyon elég jó értékelést kapott ez a könyv és az egyik figyeltem is nagyon dicsérte. Valahogy mégsem szántam rá magam a vásárlásra, most meg, hogy a Magvető Kiadó új köntösben ismét piacra dobja, még jobban megingott a vásárlás iránti lelkesedésem. Az új borító ugyanis valami borzalmas, főleg az előző kiadás borítójához képest. Tudom, tudom, ez nagyon felszínes, de vásárlásnál valamennyire mégis csak számít, elvégre a polcomon fogom nézegetni hosszú időn át.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése