2016. szeptember 17., szombat

Csavargások V.

Ismét zseniálisan jó helyekre bukkantam a fővárosban, amit meg kell osztanom olvasóimmal. Az egyik gyakorlatilag most nyitott, míg a másik már jó ideje megbújik az egyik forgalmas csomóponton. Kezdjük az utóbbival, amit nekem is úgy mutattak meg.

Bao Box
Applequeen barátom fedezte fel a helyet. Meg is jegyeztem, milyen sok ázsiai éttermet tud, mivel a Ramenka is miatta került fel gasztronómiai térképemre. Bár, ha belegondolok, hogy a fiúja egy nindzsa és mint minden férfinek, jó étvágya van, nem meglepő ez a bőséges ázsiai étteremismeret. Szóval megbeszéltük, hogy egyik nap itt fogunk vacsorázni.
Rákeresve a helyre két dolog tűnt fel. Az első, hogy irtózatosan aranyos a logójuk. Ez a visítva kacagó gombócka levett a lábamról. A második, pedig hogy nincs is elrejtve. Két helyen van a városban, a Kolosy téren és a Móricz Zsigmond körtéren. Mi az utóbbit látogattuk meg.
Kezdő vendégekként először kifaggattuk a kedves eladó hölgyet, mi micsoda, mi milyen, mit érdemes kipróbálni. A következőt tudtuk meg:
A bao egy gőzölt gombóc. Gyakorlatilag egy töltött batyu, amit nem sütnek, nem főznek, hanem betesznek egy bambusz kosárkába a gőz fölé. Ettől lesz finom puha és mentes mindenféle sütési és főzési mellékhatásoktól. Az ember kérheti így vagy picit megpirítva.
Bao vacsorám
Menüt ettem, amiben két bao volt és az egyiket pirítva kértem, hogy így is kipróbálhassam. Kaptam mellé egy pohár zöldséget (sárgarépa, uborka és zeller) mártogatni. Egy kis kóstolgatás után mindketten úgy döntöttünk, a földimogyorós szósz a nyerő. Nem is nagyon bírtam leállni a mártogatással... Mindezen finomságok leöblítésére pedig házi teákból választhat az ember.
Sajnos vegetáriánusként csak egyféle baot választhattam, értelemszerűen a zöldségeset és a bao mellett árult batyuk, amik jiao névre hallgatnak teljesen kiestek nekem. Azonban így is tökéletesen elégedett voltam a zöldséges gombóckáimmal és a mellékelt zöldségekkel. Az említett földimogyorós szósz isteni volt, mondjuk én egyébként sem különösebben szeretem a szója szószt, a chilit pedig egyáltalán nem. Teából a gyömbéres fekete teát választottam. Ez először nagyon finom volt, ám ahogy fogyott és elkezdtem a pohár aljáról kisebb gyömbérdarabokat felszippantani a szívószállal, csípett. Szóval ezt kifejezetten a gyömbér intenzív ízét kedvelőknek ajánlom.
Lehet, hogy fényképen nem tűnik nagy adagnak ez a menü, de rendkívül laktató. Alig bírtam mindent legyűrni. A Bao Box tehát egy remek hely, ha az ember valami különlegesre vágyik. Én biztosan megyek még gombócot enni és bátran ajánlom mindenkinek.
Akinek felkeltettem az érdeklődését, ITT megtalálja. 

Krak'n Town Steampunk Saloon
Szeretem a steampunk stílust. Jöhet könyvben, filmben és csak úgy nézegetni is. Épp ezért, mikor meghallottam, hogy nyílt egy hely, ami pont ilyen, tudtam, hogy meg kell néznem. Főleg, hogy villamossal minden nap elmegyek mellette, mivel a Rákóczi térnél van. Örömködtem is róla több embernek és végül Bond volt a legvevőbb az ötletre. Foglalt is asztalt, ami okos dolog volt, mert a hely estére megtelt.
kilátás az emeletről
A galérián kaptunk asztalt és ezt cseppet sem bántam, mivel így gyakorlatilag beláttam a teljes helyet. A dizájn lenyűgöző. Léghajók, színes lámpák, fogaskerekes székek, rézvezetékek, polipok és minden, ami steampunknak ingere. A hangulat különleges, amit a steampunk ruhába öltözött pincérek csak fokoznak. Apropó pincérek, mindegyik nagyon mosolygós és kedves volt. Szükség is volt rá, mert a választék olyan bőséges, hogy segítség nélkül elvesztünk volna az étlapban.
Ételek és italok esetében is bőven akadt csábító. Mivel én nem iszom alkoholt, csupán Bond tesztelte a kraft söröket és elmondása szerint finomak voltak. Én a Gyömbír mellett döntöttem. Ez egy magyar üdítő, lényegében alkoholmentes gyömbérsör. Nagyon finom és bár almás ízesítést választottam, kifejezetten gyömbéres volt. Rákaptam ezekre a gyömbéres italokra.
vacsorám
Étel esetében nehezebb volt döntenem. Mivel a pie-ok túl nagy adagnak tűntek és csak közösen tudtuk volna megenni, így a skót tojás és a szendvics között vacilláltam. Végül győzött a szendvics és cseppet sem bántam meg. Elég éhes voltam, így jól jött a sajtgolyóval megpakolt szendvics, a rukkola (ami Bond szerint nyúltáp, mégis lopkodta) és a házi sült krumpli. A fűszerezést nagyon eltalálták és az italom kesernyésen csípős íze remekül passzolt hozzá.
Bond sajttortát rendelt és mivel kaptam belőle kóstolót, mondhatom, az is nagyon finom volt. Minden étel helyben készül, így nem egyszerűen kivették a tortát a hűtőből, hanem meg kellett várni, míg megsült. No, de nem siettünk sehová, mert olyan hangulatosan vendégmarasztaló ez a hely.
Szóval nekem nagyon tetszett és bár nem az olcsó kategóriába tartozik, érdemes kipróbálni. Ha valaki valami különlegesre vágyik helyszínt és finomságokat illetően, mindenképp próbálja ki.
További infók és asztalfoglalás ITT.

léghajó a mennyezeten

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése