2014. június 29., vasárnap

Könyves kívánságlista XIII.

Ebben a hónapban a könyves rovatok közül a kívánságlista esedékes. Az eddigi bejegyzésekhez képest azonban jóval kevesebb könyv került fel erre a listára, szám szerint kettő. Ennek oka, hogy a nyári megjelenési hullám már lecsengett és nem is csigázott fel igazán. Szóval kevesebb új könyv hívta fel magára figyelmemet, ami a várólistámon tanyázó népes könyvcsoportot nézve talán nem is baj.


Donato Carrisi - Démoni suttogás
Ez a könyv jelenleg a 13. legjobb krimi a molyok értékelései alapján. Csupa jót hallottam róla, mindenki dicséri és izgalmasnak tartja, így nem csoda, hogy felfigyeltem rá. A borító is nagyon tetszik és mivel nincs folytatása (és újra az egykötetes regények felé hajlik a szívem) bátran bele mernék vágni. 

Cassandra Clare - Mennyei tűz városa
Kicsit talán korán vettem fel ezt a kötetet a listámra, hiszen augusztusra vagy szeptemberre tűzték ki a magyar megjelenési dátumát, mégis muszáj írnom róla.
Cassandra Clare első árnyvadász sorozatának hatodik, befejező kötete. Mivel az előző öt könyvet olvastam és itt csücsülnek mellettem a polcomon, mindenképp beszerzős darab. Viszont az Elveszett lelkek városa után vannak bizonyos fenntartásaim. Félek, nem fog annyira tetszeni és nem lesz olyan katartikus befejező élményem, mint az Üvegváros esetében volt. (Na, ott kellett volna leállnia az írónőnek...) Illetve, ha mégis sikerül valami jót kihoznia ebből a ráadás három kötetből és a végére visszahozza lelkesedésemet, akkor attól tartok, elrontja egy förtelmes epilógussal, ahogy az a másik sorozat esetében, A hercegnő végén történt.
Szóval aggódom, nem is kicsit, mert amennyire szerettem ezt a sorozatot, olyan keserű ízt érzek mostanában az árnyvadász világgal kapcsolatban. Ezen pedig nem segített a kiadó.

Jelenleg haragszom a Könyvmolyképző Kiadóra, ezért érzékeny lelkű vörös pöttyös rajongók inkább ne olvassák tovább, mert morgolódás következik.

Az már meg sem lepett, hogy beharangozták a hatodik rész megjelenését a nyár közepére és azt ígérték, nagyjából az eredeti, amerikai megjelenéssel egy időben fogják kiadni, aztán mégsem így lett. Megértem, hogy nagy meló a fordítás, a lektorálás és csak utána jöhet a nyomda, ahol még ezer és egy buktató feltűnhet és én úgy vagyok vele, hogy inkább várok többet a jó munkára. Csak azt nem értem, hogy ha ezzel ők is tisztában vannak, minek húzzák el újra és újra a mézes madzagot az olvasók előtt? Nem először csináltak ilyet és tudhatnák, nem jó feltüzelni a lelkes rajongókat, hogy utána sűrű bocsánatkérésekkel kelljen kiengesztelni őket a csúszás miatt.
Ám, ahogy mondtam, ezt már megszoktam, nem is az eltolt megjelenési dátum húzta ki nálam a gyufát, hanem a könyv ára.
Tudom, üzlet, de ez az üzlet csúnya és gonosz módja, ami cseppet sem illendő egy ifjúsági kiadótól, aki ráadásul hangoztatja, hogy olvasói érdekeit és véleményét is szem előtt tartja.
Ezt az utolsó kötetet ugyanis az eddigi részek 3000 forintja helyett 4000-ért kívánják piacra dobni. Ez pedig felháborít, mert csúnya üzlet semmi más, hiába próbálják ráfogni a vastagságára. A mentség ugyanis úgy szól, hogy a megnövekedett oldalszám okozta az áremelkedést. A Mennyei tűz városa 100 lappal több, mint az eddigiek. 
Ne nevettessetek! Először is ott Az az édes távoli harang című kötet (ami nem mellesleg egy sorozat szintén befejező része), amely további száz oldallal még ennél is több, mégsem drágább. Másodszor pedig a kiadó eddig következetes volt a sorozataival, és amilyen áron elkezdte kiadni a könyveket, úgy is fejezte be. 
Szóval ennek az egésznek a hátterében nem áll más, mint az üzleti érdekek. Nem vagyok naiv, tudom, hogy a könyvkiadók ugyanolyan vállalatok, mint az összes többi és a bevételből élnek, de vannak bizonyos határok, amit nem kellene átlépni. Úgy érzem, ez az eset pont egy ilyen határon áll.
A Mennyei tűz városát kizárólag azok fogják megvenni, akiknek az előző öt könyv is a polcukon van már, rajongók és mindenképpen be fogják szerezni az árától függetlenül. A kiadó tehát rövid távon jól jár hűséges olvasóinak kihasználásán keresztül.  Hosszú távon azonban nem lesz kifizetődő, mert egy ilyen húzás után az olvasó legközelebb ötször átgondolja, mielőtt sorozatba kezdene. 
Én úgy vagyok vele, hogy megveszem, mert szeretném, hogy teljes legyen a sorozatom annak ellenére, hogy túl drága, - főleg ha a sorozat színvonalának esését is beleszámolom -, de ezentúl nem áll szándékomban további sorozatot venni a kiadótól. Megrendült a bizalmam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése