2019. június 13., csütörtök

Nagy kaland a nagy falhoz

Idén elég nagy kalandban lesz részem, meglátogatom Ribizly barátomat. Ez nem lenne nagy dolog, ám ő már négy éve Kínában lakik. Igen, ez azt jelenti, hogy át kell utaznom a fél világon. Elég izgalmas vállalkozás. Szerencsére nem egyedül teszem, jön velem San Diego és Ribizly családja is úgy döntött, ideje megnézni Ázsiát. A társaság tehát így adva van, már csak a cirka tizenöt órás repülőutat kell kibírni valahogy.
túlélőcsomag a hosszú útra
Az előkészületeket hónapokkal ezelőtt megkezdtük. Foglaltunk repülőt, szállást és Ribizly a nővérével olyan programtervet készített, amelyet minden utazási iroda megirigyelhetne. Megkaptuk a szükséges oltásokat (hepatitisz A és B, tífusz) és a vízumot is sikerült csoportosan elintézni.
Kicsit furcsa, hogy ahogy teltek a napok minden apró készülődés ellenére távolinak tűnt az utazás és most, pár órával a gépünk indulása előtt is még csak terv ez a nagy kaland. No, de holnap ilyenkor már Sanghajban leszünk, talán akkor tudatosul bennem az egész.
A felkészülésből természetesen nem maradt el a megfelelő útikönyv kiválasztása (Még mindig a National Geographic kiadványaira esküszöm.) és a kellő mennyiségű útravaló zene és könyv betárazása. Mivel minél kevesebb holmit szerettem volna pakolni, az útikönyvön kívül nem viszek hagyományos papír alapú könyvet. Inkább elbitorlom San Diego e-book olvasóját. Le is töltöttem rá Jaume Cabré több mint ötszáz oldalas regényét. El leszek vele egy ideig és ha ez nem lenne elég könyvmoly lelkemnek, Ribizly barátom ígért nekem kölcsönbe egy Justin Cronin kötetet. Úgyhogy mondhatom, felkészültem az útra.
A kaland két hétig fog tartani, ezalatt megpróbálunk minél több helyszínt megnézni és érdekes dolgot kipróbálni. Internet és telefon nem nagyon lesz, így a blog számára júliusig elérhetetlen vagyok, ám beütemeztem két bejegyzést, hogy visszatérő olvasóim ne unatkozzanak. Aztán, ha hazaértem és kipihentem az időeltolódást, írok sok-sok beszámolót arról, milyen Kína.

1 megjegyzés: