2012. november 11., vasárnap

Tegyünk rendet!

Ez most egy elmélkedős bejegyzés lesz bármiféle közhasznú tartalom nélkül. 
Néha rendet kell tenni...

Mostanában feltűnően sokat agyalok azon, merre tart az életem. Ez főleg a csúnya és ijesztő jövőkép miatt van, amire pedig elvből nem szeretek sok figyelmet fordítani. Túlságosan sok tervemet buktam már be ahhoz, hogy hosszabb távokban merjek gondolkodni, így mindig lépésről-lépésre haladok szépen lassan. A rusnya jövő azonban időről-időre felüti a fejét agyam egyik szegletében, ilyenkor pedig kénytelen vagyok foglalkozni vele. A jövőhöz azonban hozzátartozik a múlt is. Tudnom kell, honnan jöttem, hogy rájöjjek, merre is tartok.
Véletlenül találtam egy ilyen rendteremtő, elgondolkodtató kérdéssort, ami talán segít megoldani a rejtélyeket.
Hogy miért blogbejegyzés formájában teszem és nem mondjuk egy füzetlapra? 
A válasz egyszerű: a blog szerves része lett életemnek, mutatja már lassan három év útját, így ennek is itt a helye.

Mi az, amit ma meg tudsz tenni, de tavaly még nem voltál rá képes?
Talán jobban tudok figyelni a belső hangra, sikerült kicsit közelebbről is megismernem a szívemet és rájöttem, hogy sokkal okosabb az agyamnál. Talán képes vagyok hallgatni is rá, miközben mellőzöm mások véleményét.

Mi az, amire a legtöbbet gondolsz mostanában?
Ahogy a bejegyzés elején is említettem, a jövőre. Azon belül is a szakdoga gondolata foglalja el a legtöbb helyet.

Itt és most, ebben a pillanatban, mi az, amire a legeslegjobban vágysz?
Elég erőre és kitartásra, hogy a nehézségek közepette is képes legyek pozitívan gondolkodni és bízni önmagamban.

Hogyan állítanád fontossági sorrendbe a következő szavakat: boldogság, pénz, szerelem, egészség, hírnév?
boldogság, egészség, szerelem, pénz, hírnév

Ha egyetlen szóval kellene leírnod az elmúlt hónapodat, mi lenne az a szó?
eseménydús

Mi jelenti az első számú motivációt az életedben jelenleg?
Az önbecsülésem és a maximalizmusom. 

Egyetlen mondatban válaszolj: ki vagy te?
Egy különc idealista, aki két lábbal a földön is képes álmodozni. 

Miről szeretnél ismert lenni?
Nem vágyom nagy ismertségre, ha viszont mégis ismert lennék akkor az a személyiségem miatt legyen.

Ha otthonodtól 10 ezer kilométerre kellene költöznöd, mi lenne az az egy dolog, ami a legjobban hiányzik neked?
A szobám a puha ágyikómmal.

Mit gondolsz, egy év múlva miben fog különbözni az életed a mostani mindennapjaidtól?
Remélhetőleg az egyetem mellett egy munkahely rendszeres látogatója is leszek.

Ki az, aki mellett jobban érzed magad a bőrödben?
Természetesen a családom és a barátaim mellett jól érzem magam, ám olyannal még nem találkoztam, aki megfelelne a kérdésben elvártaknak. Amúgy jól érzem magam a bőrömben teljesen egyedül is.

Mi az a három tulajdonság, ami a legfontosabb számodra a barátságban?
őszinteség, megértés, bizalom

Mi az, amit nem tettél meg, mert féltél a következményektől?
Igyekszem nem esni ilyen hibákba, így talán egyetlen egy dolog van, amit nem tettem meg, mert féltem, csalódni fogok (biztos is voltam a negatív következményekben). Nem hallgattam a szívemre, mikor elkezdett húzni valaki felé. Csírájában elfojtottam a dolgot a biztosan gyászos következmények miatt, ám ezt cseppet sem bánom, mivel nem hiányzott volna akkor még egy pofon az élettől.

Mi az, amire már kisgyerekkorod óta vágysz?
Szeretném felhőtlenül boldognak látni az anyukámat.

Mi az, ami miatt még nem érted el azt, amire vágysz?
Még nem küzdöttem eleget érte. Csak kisebb csatákat vállaltam, háborúba viszont még nem bonyolódtam.

Mit teszel akkor, amikor semmi sincs, ami fel tudna vidítani?
Összegömbölyödöm a takaró alatt és sajnálom magamat, majd amikor emiatt mérges leszek magamra elmenekülök egy időre egy másik világba egy könyv vagy a gondolatait segítségével.

Mikor tűnt fel először, hogy az élet nagyon rövid?
Passz. Mindig is tudtam, hogy semmi sem tart örökké bármennyire is szeretnénk, így sosem ringattam magam ilyen illúziókba. 

Mi az, amire több időt szeretnél szánni?
A latin nyelv tanulására.

Mi az a dolog, amit mindenki csinál körülötted, és te mégsem szeretnéd megtenni?
Nem szeretnék egy másik embertől függeni, meg akarom őrizni a szabadságomat, amennyire csak lehet.

Mi az a probléma az életedben, amit újra és újra elnyomsz magadban?
Szembenézni a jövővel, annak gyászos kilátásaival és a ténnyel, hogy minél előbb teljesen a saját lábamra kell állnom, nem számíthatok örökké a családom segítségére.

Mit gondolnak rólad mások, ami egyáltalán nem igaz?
Mivel nem sokat tudok arról, hogy egyáltalán mit gondolnak rólam mások, így csak egy dolog jut az eszembe. Mindenki azt hiszi, sokat foglalkozom a körmeimmel, állandóan manikűrözöm, pedig ennek pontosan az ellenkezője igaz. 

Mi az, amit senki sem vehet el tőled?
A lelkemet.

Mi az, ami nélkül nem bírnál ki egy napot sem (legalábbis nehezen)!
Olvasás és zene.

Ha visszatekintesz a múltadra, mi az, ami a leginkább hiányzik?
A gyermekkor gondtalansága.

Gondolj a múlt évedre: mi az az élmény, ami a legtöbb örömmel tölt el vagy a legjobban megnevettet?
A tavaly őszi félév eredménye, akkor úgy éreztem, sínen vagyok.

Mi a legfontosabb dolog, amiben szeretnél változni/fejlődni az elkövetkezendő egy évben?
Le kell számolnom a lustaság minden apró morzsájával és növelnem kell a küzdőszellemet és elhatározást a céljaim felé.

Ha nem most, akkor mikor?
Amikor a szükség úgy hozza.

Mit tettél eddig, amire NAGYON büszke vagy?
Még nem tettem semmi igazán fontosat, ami megfelelne ennek a kérdésnek.

Mi az, amit nemrég tanultál önmagadról?
Tényleg szeretek egyedül lenni.

Mire szeretnél emlékezni egész életedben?
Legszívesebben mindenre, amit valaha tettem és éreztem, hogy tudjam milyen fent és lent és legyen mindig viszonyítási alapom, amire támaszkodhatok.

Mi az, aminek a modern társadalomnak nincs is szüksége?
Sajnos úgy tűnik, nincs szükség elvekre.

Mi az az egy dolog, amiben teljesen biztos vagy?
Semmi sem örök.

Ha lehetne egy üzeneted, amit az egész világ számára eljuttatsz, mi lenne az?
Még mindig csak egy bolygónk van, nem kellene a megölésén fáradoznunk, mert a végén még sikerül.

Mi az, amire azt mondtad, hogy SOHA, és a végén mégis megtetted?
Kijelentettem, hogy sosem fogok szoknyát hordani, most mégis részét képezi a ruhatáramnak.

Mi az, amiről egészen más véleményen voltál öt évvel ezelőtt?
Nagyon sok dologban változott a véleményem, de legdrasztikusabban az életem alakulása terén. Akkor egész más pályát szántam magamnak.

Mi az, ami nem tartott örökké, de mégis megérte?
Mivel igyekszem úgy élni, hogy semmit se bánjak meg, talán mondhatom, hogy minden megérte.

Ha visszamehetnél az időben, és elmondhatnál valamit az egykori önmagadnak, mi lenne az?
Válassz valami délutáni elfoglaltságot pl: karate edzés, valamilyen hangszeren tanulás, vagy vedd komolyan a rajzot!

Ha tudnád, hogy 60 másodperc múlva meghalsz, mik lennének az utolsó szavaid?
Ég veled, te keserédes világ!

Ha vége az életednek, vajon több dolog lesz, amit megtettél, vagy több, amit csak szerettél volna?
Remélhetőleg több lesz, amit megtettem, ám biztosra veszem, hogy akad majd bőven olyan is, amit csak szerettem volna.

Melyek azok a kérdések, amelyeket gyakran felteszel magadnak?
Miért lazsálsz? Miért vagy ilyen érzéketlen? Miért nem tudsz beilleszkedni? Mit fogsz kezdeni magaddal?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése