2011. június 25., szombat

A mennyország várhat

Ezen a mozgalmas héten tartottam egy kis bevásárlást. Természetesen könyvekből, bár vettem egy napszemüveget is. Olcsó volt a Tescoban és már nagyon régóta vágyakoztam egy vékony, fémszárú, retrós, bogárszemüvegért. Úgyhogy elégedett vagyok lefogyott pénztárcám ellenére is. A könyveknek pedig egyből nekiugrottam. (A bejegyzés alsó képén láthatók új szerzeményeim.)
A mennyország várhat lett első áldozatom.
Rövid ismertető:
"Lucy Brown repes a boldogságtól. Almai férfijával - a kedves, jóképű, szellemes Dannel - már az esküvőt tervezgetik, és minden, amire a lány valaha vágyott, hirtelen kézzelfogható közelségbe kerül. Az esküvő előestéjén azonban Lucv halálos balesetet szenved. Két lehetősége van: hagyja, hogy elszakítsák élete szerelmétől, és a mennybe megy, vagy örök életére Dannel marad... szellem képében. Lucy egy percig sem habozik a válasszal: nem akar megválni Dantől. De azért semmi sem olyan egyszerű, mint amilyennek látszik. Ha Lucy szellem akar lenni, társat kell találnia egy vadidegen embernek ... És amikor rájön, hogy Anna, akit a barátnőjének hitt, bármire képes, hogy megszerezze magának az összetört és kiszolgáltatott Dant, hirtelen felgyorsulnak az események."

Ez a kötet könyvhéten jelent meg. Beleolvastam neten és igazán megfogott. Vicces volt és érdekes a fülszöveg alapján. Amikor pedig akció van, nem igazán tudom visszafogni magam, hát megvettem. Gondoltam, könnyed kikapcsolódásnak jó lesz és nem kellett csalódnom.
Maga a történet merőben eltér a megszokott olvasnivalóimtól. Semmi vér, semmi úgymond durvaság. Csupa báj és könnyedség. Igazából, attól független, hogy főleg akció dús fantasykat olvasok, még más műfajok is tetszenek. Néha kell a könnyed romantika is, vagy épp a jó humor és vidámság. Ez pedig egy igazán aranyos történet. Nincs rá jobb szó, aranyos.
Egy kissé ügyetlen lány viszontagságait követhetjük nyomon benne, miután ostoba módon meghalt. (Szerintem, közel járt a Darwin-díjhoz.) Bár az egész kicsit misztikus, kicsit túlvilági, ha úgy tetszik, egyáltalán nem lehangoló. Sőt, tele van pozitív üzenettel.
Olvastam róla egy picit negatívabb hangvételű kritikát, amire muszáj reagálnom.
Lucy karaktere nekem nagyon tetszett és épp azért, amiért valaki negatívan nyilatkozott róla. Szerintem egy felnőtt, harminchoz közeli lány esetében sokkal átérezhetőbb a nagy szerelem. Reálisabb, hiszen ő már az esküvőjére készült, vagyis komolyan egy ember mellett akarta leélni az életét. Ez pedig hihetőbb, mint a mostanában divatos tinik, akik az első szembejövő pasiba belezúgnak, rózsaszín felhőkkel meg ami ezzel jár. Maga a karakter is szimpatikus. Lucy inkább átlagos lány minden ügyetlensége ellenére, mint az átlagosnak beállított, mégis tökéletes főhősnők, akikért az összes hímnemű oda meg vissza van. Minden tette hétköznapi és a reakciói is teljesen érthetők, annak ellenére, hogy halott. Hiszen valójában ő a tipikus nő, akit az érzelmei irányítanak. Aki néha nagyon hisztis, néha törődő, végtelenül érzelmes és kritikus másokkal szemben. Kedvelem.
Dan pedig, a vőlegénye egy nagy hú-ha. Annyira jó pasi, amennyire Lucy átlaglány. Pont tökéletes, helyes, vicces, mégis érző szívű, ugyanakkor megvan benne az, amitől férfi a férfi. Legalábbis szerintem. Engem megnyert és biztosra veszem, hogy tökéletes férje lett volna halott főhősnőnknek.
Szent Bobot idegesítőnek és bosszantónak találtam, míg Lucy lakótársai, a feladata és a munkatársaik igazán szerethetőek, a főnököt leszámítva. Nagyon jó karakterek vannak benne és egyedül Anna maradt szürke folt a szemembe. Nem igazán tudtam eldönteni, mit gondoljak róla.
Ezek a jól megalkotott emberek, akik tényleg hús-vérnek tűnnek megadják azt amitől jó ez a könyv. Valóság íze van a szellemesditől eltekintve. Hétköznapi emberek, hétköznapi gondolatai. Nekem épp ez tetszett benne. Persze a cselekmény izgalmas és a vége csodálatos. Ráadásul, végre egy olyan könyv, ami egy kötetben kifejtett és lezárt. Három este alatt kiolvastam. Csak ajánlani tudom mindenkinek.
Mellesleg a magyar borító csodálatos. Az írónő honlapján megtekinthető, más országokban, milyen borítóval jelent meg. Nekem ez tetszik a legjobban. Nagy gratuláció a művésznek és a kiadónak.


Helyzetjelentés:
Bőség zavara. Annyi jó könyv van most a polcomon, hogy nem tudom, melyikbe kezdjek bele. Új szerzeményeim mellé pedig Pucca is adott kölcsön két kötetet. Egyik csábítóbb, mint a másik.
Egy hét múlva ilyenkor a VOLT-on fogok tombolni. Már alig várom.
Szociális életem, talán mégsem annyira gyászos. Ma is jól elvoltam és örömmel nyugtáztam, hogy bár sokat változtunk és eltávolodtunk egymástól, mégis megmaradt az összhang legelső igazi barátommal. Hosszú kihagyás után is nyíltan, őszintén tudtunk beszélni és nevetni. Semmi felesleges udvariaskodás, semmi kínos csend vagy tabu téma. Ennek pedig nagyon örülök.
Szervezési készségem viszont nulla, mivel a jövő hétet még mindig nem sikerült összeállítanom. De majd rögtönözök, abban úgyis jobb vagyok.
Hivatalosan is elkezdődött a nyár. Végeztem az egyetemmel, kolival és a fővárossal, egészen szeptemberig. Már csak egy kis motiváció, vagy fenékbe billegetés kell, hogy termékenyen töltsem az itthoni napokat és nehogy eltunyuljak a napsütésben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése