2021. november 15., hétfő

Mozgóképek CV.

Októberben kiegyensúlyozottabb lettem filmek terén. Összesen 6 filmet néztem meg, és dobpergést kérek, egyet közülük moziban. Nagyon hosszú kihagyás után végre újra eljutottam moziba. Hiányzott.

Raya és az utolsó sárkány
"Kumandra birodalmában egykoron békében éltek egymással az emberek és a sárkányok, miután azonban egy démoni erő nyert hatalmat, a sárkányok feláldozták magukat, hogy megmentsék az embereket. Ötszáz évvel később a gonosz visszatért, így egy magányos harcosra, Rayara hárul a feladat, hogy megtalálja az utolsó élő sárkányt, hogy megmentse az emberiséget a biztos pusztulástól, és hogy visszaállítsa azt az ősi rendet, amely a birodalomban egykor uralkodott. Ez az út azonban nem csupán egy keresésről szól majd, a lánynak ugyanis meg kell tanulnia bízni a másikban."
Szeretem a Disney meséket és imádom a sárkányokat, úgyhogy nem volt kérdés, hogy megnézem ezt a filmet.
Szerencsére nem csalódtam. Szép látványvilág, szerethető karakterek, egyszerű, de szórakoztató kaland, helyenként csipet humor és egy kellemes üzenet jellemzi ezt a filmet. Na, meg vannak benne sárkányok, és nagyon puhának tűnnek.
Jól szórakoztam rajta, tetszett, így nagyon örülök, hogy végre időt szántam rá. Jót tett a lelkemnek.
Bátran ajánlom kicsiknek és nagyoknak, mert ez igazi családi film. Sárkányrajongók előnyben.

Shang-Chi és a Tíz Gyűrű legendája

"Shang-Chi azt hitte, végleg lezárta a múltat, ám mikor a Tíz Gyűrű elnevezésű titokzatos szervezet hálójába kerül, kénytelen lesz újra szembenézni vele."

Sosem leszek túl öreg egy jó meséhez, de úgy néz ki, kezdek túl öreg lenni a Marvel filmekhez. Ez volt októberben az egyetlen film, amit moziban láttam, és talán ezért is csalódtam olyan nagyot.
A történet eleje még kifejezetten szórakoztatóan indult. Nem rajongok a röpködő kínai harcjelenetekért, de tudom értékelni a szép koreográfiákat. A buszos jelenet pedig kifejezetten tetszett. Csakhogy, ahogy haladt az egyébként meglehetősen egyszerű történet, és egyre többet néztem a szereplőket, akik vagy közömbösek, vagy kifejezetten idegesítőek voltak számomra, kezdtem kiesni a filmből. A végére pedig, amikor a látványvilág is elszállt, és ronda CGI lények hemzsegtek mindenfelé (fájdalom, de még a sárkányt sem sikerült szépen megalkotniuk) és előjött az összes szuperhősfilm klisé, nagyon unatkoztam. 20 perc digitális csihi-puhi nem köt le, én ehhez már tényleg öreg vagyok. Ráadásul a film humora sem tetszett, mert a poénok nagy részét erőltetettnek éreztem. 
Nem tetszett. Túl hosszú, túl klisés és csak a mozis popcorn vigasztalt. Kizárólag Marvel-rajongóknak ajánlom, illetve a 12-16 éves korosztálynak, ők talán jobban fogják értékelni.

A fordulat
"Egy félreeső maine-i birtokon egy gazdag férfi elárvult unokahúgára és unokaöccsére vigyázó nevelőnő rájön, hogy új otthona sötét titkokat rejt."
Ez a film minden csak nem fordulatos. Kedvelni szoktam a kísértetházas horrorfilmeket, és Finn Wolfhard neve is csábítónak tűnt a szereposztásban, azonban kár volt a rászánt időért.
Ez a film nem más, mint horrorklisék gyűjteménye. A legtöbb horror elem benne van a díszletektől, a karakterek hátterén át a pókokig. Csakhogy ezek listaszerűen jelennek meg, mintha a készítők összeírták, majd szépen sorban kipipálták volna őket. Az összekötésükhöz viszont nem vették a fáradtságot. Sőt, ahhoz sem vették, hogy történetet írjanak a klisékhez, pedig ez elvileg egy könyvadaptáció (nem olvastam és nem is fogom). Szóval se történet, se karakterek (mert ők is csak a klisék halmazát gyarapítják), így ennek a filmnek se eleje, se vége, se füle, se farka és még csak nem is ijesztő. Még az előugró elemeket sem sikerült picurkát is borzongatóvá tenniük, sőt, mivel a néző elég hamar rájön, hogy egy horrorkellék listát néz, előre tudja, mi lesz a következő elem, ami kiugrik a sarokból.
Összefoglalva értelmetlen katyvasz az egész, ami nem hogy ijesztőnek, de még csak hangulatosnak sem mondható. Unalmas, kiszámítható, sótlan, cselekménymentes, vacak film. Kár volt a rápazarolt időért. Senkinek sem ajánlom.

Ezek vagyunk mi
"A francia komikus, Dany Boon által rendezett vígjáték a karantén hónapjai alatt játszódik, és azt mutatja be, hogyan próbálja meg hét család túlélni a helyzetet."
Szeretem a francia filmeket, kedvelem a kissé abszurd humort, és néha nagyon szükségem van egy jó vígjátékra.
Ez a film remek szórakozást nyújt, ha valaki vevő a francia humorra. A helyzet ismerős és aktuális, a karakterek sarkítottak és egy-egy jelenet bizony el van túlozva, de rendkívül szórakoztató. Minden lehetséges víruspoén benne van, minden embertípus képviselteti magát és persze mind bolond. A film helyzetkomikumra építkezik, amitől könnyed és gördülékeny a cselekménye. Akad benne társadalomkritika és egy csipetnyi tanulság is, illetve a film vége feloldja a világjárvánnyal viccelődünk problémáját, ami okos húzás volt a készítőktől.
Nekem tehát tetszett, jól szórakoztam rajta. Azoknak ajánlom, akik kedvelik a francia vígjátékokat.

Fekete Özvegy
"Natasha Romanoff kénytelen lesz szembenézni múltja sötét epizódjaival, amikor egy veszedelmes összeesküvés hozzá is elér. Nyomában egy életére törő, kérlelhetetlen erővel, Natasha számot kell vessen kémes múltjával és családi kötelékeivel, amiket már jóval azelőtt felbontott, hogy Bosszúálló lett."
Még egy Marvel film, még egy csalódás.
Őszintén szólva nekem nem hiányzott Fekete Özvegy karakterének bővebb kifejtése. A többi filmben egyértelműen mellékszereplő volt, és nem találtam különösebben érdekesnek. Sőt, inkább csak furának, mert míg a többi szuperhős vagy szupererős vagy halhatatlan vagy van egy jó páncélja, addig ő csak egy jól képzett ember. Lássuk be, nem annyira szuper, és a szerepe többnyire kimerült abban, hogy nő. Mégis adtam egy esélyt ennek a filmnek, mert sokan dicsérték, és amúgy is mindig nagy a lelkesedés a képregényfilmek körül.
Ez a történet nekem egyáltalán nem tetszett. Egyrészt a cselekmény egy egyszerű és jól megszokott sémát követ, így nem tud meglepetést okozni. Másrészt ezt a család vonalat már rettentően unom, és erőltetettnek is hatott. Harmadrészt a film egy ponton olyan, mintha a Scooby-Doo egyik epizódját vették volna alapnak. Negyedrészt Scarlett Johansson olyan sótlan ebben a szerepben, hogy mikor megpróbál mégis színészkedni, inkább komikusnak hat. A poénok erőltetettek, a fő gonosz maga a megtestesült orosz klisé, és egy pillanatig sem lehet komolyabban venni, mint a többi szuperhős filmet, sőt. Egyetlen pozitívuma van: Budapest. Szép hátteret adott a film első felének, a másodiknak meg úgyis mindegy, mert CGI parádéba fullad.
Szóval nem tetszett, unatkoztam rajta. Kizárólag rajongóknak ajánlom, na meg azon férfiaknak, akiknek figyelmét könnyű elterelni egy feszes ruhába bújtatott vonzó nővel. (Komolyan már kínos, hányszor volt a kamera konkrétan a főhősnő fenekében...)

Az éjszaka fogai
"Egy sofőr felvesz két titokzatos nőt, akik át akarják bulizni az egész éjszakát. Azonban amikor felfedik valódi énjüket, a férfinak az életéért kell küzdenie."
Egyik este könnyed kikapcsolódásra vágytam, és ez a film az előzetese alapján annak tűnt. Kár, hogy a készítők mégis komolyan gondolták...
Az alapötlet nem egyedi, de azért ötletes. Lehetett volna ez egy kalandos, vicces, abszurd vagy épp borzongató utazás filmje, ám sajnos nem ez lett belőle. A filmnek ugyanis van egy háttértörténete, ami picit sem egyedi, picit sem érdekes és teljesen kidolgozatlan. Ráadásul itt egyértelműen spóroltak a készítők a látványvilágon, amitől még súlytalanabbá vált ez a vámpírmaffia leszámolás. Helyette beleerőltettek egy olyan szerelmi szálat, ami megint csak rontotta a film élvezhetőségét. A karakterek kétdimenziósak, vagy túl vannak tolva. Az akcióval spóroltak, ahogy a logikával is. A film vége pedig konkrétan kiszámíthatóan nyálas. Pedig tényleg lehetett volna ebből valami szórakoztató, ha nem akarják ennyire görcsösen lazának beállítva komolyan venni.
Nem tetszett. Csak azok nézzenek bele, akik kedvelik az elcsépelt leszámolásos történeteket, de a romantikát sem vetik meg. Az meg, hogy a szereplők egy része vámpír, nos, alig tesz hozzá bármit ehhez a történethez.

Értékelés:
Raya és az utolsó sárkány                      ->   10
Ezek vagyunk mi                                    ->   9
Shang-Chi és a Tíz Gyűrű legendája      ->   5
Fekete Özvegy                                        ->   4
Az éjszaka fogai                                     ->   3
A fordulat                                               ->   2

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése