2019. január 1., kedd

2018 könyvösszegzése

Gyere, igyunk egy teát és beszéljünk boldog dolgokról
Ismét véget ért egy év, az évzárás pedig az előző 365 nap számvetésével és új célok kitűzésével kezdődik. Nos, célok vannak bőven, a visszatekintés pedig most kezdődik. Természetesen éves szokásomhoz híven, ez az összegzés a szívemnek igen kedves dolgokról, vagyis a könyvekről fog szólni.
Jöjjön hát 2018 könyvösszegzése számokkal és különféle szempontokkal értékelve.

2018-ban nem olvastam annyit, mint szerettem volna, ám így is sikerült majdnem a tavalyi létszámot hoznom. 
39 és fél könyvet olvastam.
Ez összesen 14 748 oldalt jelent.
Ebből 2 kötet útikönyv és egy képregény és egy verseskötet.
A félbehagyott könyvem Jean M. Auel kötete és bár nem sikerült az óévben befejeznem, igyekszem az új évben minél előbb a végére érni. Szegényt különféle okból mindig csak váratom a polcomon...
Az elolvasottakból 12 saját tulajdonban van, míg 2 kötetet kölcsönbe kaptam (egyiket ex-munkatársamtól, másikat pedig nagymamámtól), a többi könyvtári szerzemény volt.
Olvasmányaimból 10 magyar szerző tollából származott, így az elmúlt év kifejezetten sikeres volt "olvassunk többet hazai szerzőktől" fronton. 
Kiadók szerinti bontásban 19 kiadótól a következő eloszlásban olvastam:
Könyvmolyképző Kiadó - 8 kötet; Athenaeum - 4 kötet; Ciceró, Kossuth és Fumax - 3 kötet, Európa, Gabo, Maxim és Manó Könyvek - 2 kötet, és egy-egy kötet a Booklands 2000, Bluemoon Könyvek, Delta Vision, Lingea, L&L, Libri, Gondolat, 21. század, Magyar Nyugat és Ventus Libro gondozásából.

Ennyit a statisztikákról, jöhetnek a szempontok!

Melyik volt a leghosszabb?
816 lapjával a Lelkek labirintusa fölényes győzelemmel kiérdemelte a 2018 leghosszabb olvasmánya címet. Nem volt épp egy kézitáska-kompatibilis olvasmány.

Melyik volt a legrövidebb?
Idén is Sarah Andersen egyik képregénye, a Macskapásztor nyerte el ezt a címet. Csupán 112 lap, de micsoda szórakoztató lapok!

2018-as olvasmányaim / 1.
Melyik tetszett a legjobban?
Erre a kérdésre általában elég nehéz választ adni és gondolkodóba is eshetnék, hiszen több olyan szerzőtől olvastam az óévben, akiket szeretek, mégis könnyen tudok dönteni. 2018 legjobb könyve a Sárkánycsalogató volt. Imádtam minden sorát és olyan élvezettel faltam be, mint Egon a bosszantó lovagokat.

Melyik tetszett a legkevésbé?
Sikerült rögtön, az év elején belenyúlnom a legrosszabba. 2018 első olvasmánya ugyanis egyben az év legrosszabbika is volt. Az Itt vagyok annyira dühítően buta és hiteltelen volt, hogy minden későbbi olvasmányom kacagva lekörözte. Pedig nem csupán jó könyveket olvastam az elmúlt 365 napban...

Melyik olvasása tartott a leghosszabb ideig?
Ez most ismételten egy könnyű kérdés, mert a Tört Szem elolvasása 4 hónapot vett igénybe. Még 2017 októberében kezdtem el olvasni, de csak 2018 februárjának végén sikerült befejeznem. Rettentően unalmas volt, ki is ábrándított ebből a sorozatból.

Melyik olvasása tartott a legrövidebb ideig?
Az elmúlt év egyetlen verseskötete volt az, amit elkezdtem és pár óra alatt be is fejeztem. Ez pedig Haász János tollából a Felnőtteknek nem.

Melyik volt kölcsönkapott könyv?
Ahogy már említettem a statisztikai bevezetőben, két könyvet kaptam kölcsön. Ebből egyet, Jogáért ki felkél nagymamámtól kaptam, míg egy másikat, A varázslat tava ex-kolléganőm adta oda.

2018-as olvasmányaim / 2.
Melyik könyv volt a legvidámabb?
Könnyedén tudnám ismételni magam, mivel mind a legrövidebb, mind a legjobb kötet megkaphatná ezt a címet is. Azonban mégsem teszem, mert A marsi annyira szórakoztató olvasmány volt, hogy megérdemli ezt a díjat. Remek a könyv humora, jókat nevettem olvasás közben.

Melyik könyv volt a legszomorúbb?
Egyértelműen A babaház úrnője volt a legszomorúbb olvasmányom. Ez a történet kifejezetten nyomasztó volt és nem adott a végére teljes feloldozást. Persze, ez nem hiba, sőt, ebben rejlik a történet egyik pozitívuma.

Melyik könyv volt a legizgalmasabb?
A Hideg bőr volt a legizgalmasabb. Majdnem fent maradtam miatta a villamoson...

Melyik könyv volt a legromantikusabb?
A legromantikusabb olvasmányom a karácsonyi olvasmányom volt. A Hol lehet Noel? kifejezetten cuki, kedves és romantikus darab.

2018-as olvasmányaim / 3.
Melyik könyvet értékelik túl?
Amekkora felhajtás volt a Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekei körül, legalább akkora csalódást okozott, mikor elolvastam ezt a sorozatot. Tekintve, hogy a cselekmény nem épp érdekfeszítő és meglehetősen kaotikus, illetve tele van lukakkal, meglepő, hogy ilyen sokan mondtak róla pozitív véleményt. Nem érdemli meg ezt a népszerűséget.

Melyik könyvet értékelik alul?
Csak nem úszom meg az évértékelést ismétlés nélkül. A már említett Hideg bőr durván alul van értékelve. Értem én, hogy nem mindenkinek zsánere ez a műfaj, ám egy remekül felépített történetet műfajtól függetlenül is lehet értékelni. Ez a könyv sokkal több olvasót érdemelne.

Melyik könyvnek volt a legszebb a borítója?
Időláda, mert olyan különleges az illusztrációk grafikája. Engem megfogott.

Melyik könyv volt a legnagyobb csalódás?
Sajnos ismét ismételni fogok és sajnos egy Carlos Ruiz Zafón kötetet fogok mondani. Hiába az egyik kedvenc íróm, a Lelkek labirintusa akkor is hatalmas csalódást okozott.

2018-as olvasmányaim / 4.
Melyik könyv volt a legnagyobb meglepetés?
Minden madár az égen, mert bár voltak vele problémáim, visszagondolva pozitív érzéseket kelt bennem. Az alapötlet tényleg remek volt és meg is maradt bennem, míg egy-egy másik könyvnél agyalnom kell, mit is gondoltam róla olvasás közben. Ez pedig egy pozitív meglepetés.

Hány új sorozatba kezdtem bele?
Próbálom visszaszorítani a sorozatok számát, azonban nem könnyű és időnként véletlenül kezdek bele olyan olvasmányba, amelynek van folytatása. 2018-ban így 9 új sorozatba kezdtem bele.

Hány sorozatot fejeztem be?
Sikerült 3 sorozatnak a végére érnem. Nem egy kimagasló arány, de szerencsére nem vagyok mazochista, így ha egy sorozat nem tetszik, inkább félbehagyom, így ezek a befejezések minőségi olvasmányokat jelentenek.

Nos, így és ennyit olvastam 2018-ban és remélem, hogy az új évben is legalább ennyi kötet megfordul majd a kezemben és pozitív lesz az értékelési mérleg.

Miden kedves olvasómnak Boldog Új Évet kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése