2014. november 3., hétfő

Mozgóképek XXVI.

Az elmúlt hónapban nem voltam moziban. Applequeen felvetette ugyan, hogy nézzünk meg egy filmet, de egyiket sem találtam elég érdekesnek. Az otthon kényelmében azonban sikerült négyet választanom.

Karácsonyi lidércnyomás
"Az ünnepek birodalmában járunk. Halloween város ceremóniamestere, Rosszcsont Jack belefásulva a sok kötelező rémisztgetésbe, ellátogat a közeli Karácsonyvárosba, ahol megirigyli a Mikulás izgalmas munkakörét. Elraboltatja a Mikulást, és átveszi a karácsonyi feladatokat. A megszokott labdák és babák helyett ezúttal levágott fejű rongyláb meglepetések várják a gyerekeket a fa alatt."
Nagyon régóta szerettem volna elejétől a végéig megnézni ezt a filmet (eddig csak részleteket láttam belőle), főleg mert a barátaim mind dicsérték. Most, hogy végre sikerült, értem lelkesedésüket, bár be kell vallanom, többre számítottam.
Remek mese, de nem lett a kedvencem. Nekem hiányzott belőle valami, amitől igazán megszerethettem volna. Ráadásul nem értem, hogy a dalokat miért nem szinkronizálták le. Bosszantó volt ez a nyelvi váltás és aki nem tud angolul,gyakorlatilag lemarad a fél meséről.
Épp ezért elsősorban azoknak ajánlom, akik megbirkóznak az angol szöveggel és halloweeni mesére vágynak.

Szarvak
"Egy fiatalembert gyanúsítanak meg barátnője megölésével. Az eset után a férfi furcsa változásokat vesz észre magán, konkrétan szarvai nőnek, de ezzel együtt olyan képességet is kap többek között, amivel igazmondásra bírja az embereket. Nem is tétovázik tovább, elindul, hogy kiderítse az igazságot."
Könyvadaptációról van szó. A történet Joe Hill (aki amúgy Stephen King fia) azonos című regénye alapján készült. Nem olvastam, mert azt hallottam, hogy elég trágár a nyelvezete, amit nehezen tolerálok. A film viszont érdekelt, főleg mert Daniel Radcliffe kapta a főszerepet és mindig kíváncsian várom, mennyire tudja elhitetni velem, hogy ő már nem Harry Potter. Jelentem, egész jól.
Az alapötlet nagyon tetszett és a démonná válás kifejezetten szórakoztató volt. Jókat kuncogtam a spontán őszinteségi rohamokon és ahogy egyre több ördögi vonása lett a főszereplőnek. A nyomozás ellenben kicsit lapos volt, mert hiába kevertek gyanúba sok szereplőt, a csattanó nem csattant. Nem lepett meg, ki a hunyó, mikor összeálltak az események. A befejezés pedig a film minden vagányságát hazavágta. Az utolsó tizenöt perc egyszerűen szánalmas.
Mégis azt mondom, szórakoztató film, aminek a végét csak le kell nyelni és kész. Azoknak ajánlom, akikből néha kikívánkozik a kisördög és persze minden Harry Potter rajongónak.
(A filmbemutató hozzászólásai között olvastam egy igazán vicces mondatot, amin még mindig csak vigyorgok: "Menj haza Harry! Részeg vagy..." igazán találó.)

A segítség
"Skeeter (Emma Stone) a főiskola befejezése után újságíróként próbál pénzt keresni, de elhatározza, könyvet ír az előkelő déli családoknál szolgáló cselédekről, méghozzá a szolgálók nézőpontjából. Hosszas rábeszélés után Aibileen (Viola Davis), Skeeter legjobb barátjának házvezetőnője, a hallgatást megtörve elsőként mesél a kívülállók számára zárt fekete közösség félelmeiről. Annak ellenére, hogy Skeeter életre szóló barátságait kockáztatja, Aibileennel közösen folytatják a kutatást, és hamarosan több nővel találkoznak, akik szeretnék elmesélni történetüket, és kiderül, sokkal több mondanivalójuk van, mint amire számítottak."
Szintén könyvadaptáció. Még nem olvastam és mivel Ribizly barátom nagyon dicséri, lehet hogy valamikor pótolni fogom.
Kényes téma remek kivitelezésben. A film nagyon elgondolkodtató és bár első ránézésre könnyednek tűnik, cseppet sem az. Szomorú látni, milyen igazságtalan volt a társadalom. A készítők mégis csempésztek bele egy kis mosolyt, kissé keserű ugyan, kissé szarkasztikus, de mégis csak ott van.
Nagyon tetszett és csak ajánlani tudom mindenkinek, aki elgondolkodtató filmre vágyik.

A halott menyasszony
"Egy kis faluban, valamikor a 19. század derekán két család a gyermekeik esküvőjére készül. Mindenki boldog, a két házasulandó fiatalt kivéve. Victor és Victoria az esküvő előestéjén találkoznak először. A menyegzőpróbán Victor belezavarodik a házassági eskü szövegébe, az erdőbe megy gyakorolni a szöveget. Végül annyira belejön a szerepébe, hogy egy öreg fa gyökerére húzza a jegygyűrűt. A gyökér azonban nem az, aminek látszik. Victor akaratán kívül eljegyezte magát a Halott Menyasszonnyal, akinek szíve régóta megszűnt dobogni, ám szüntelenül keresi az igaz szerelmet és a társat, aki megosztja vele örök nyugodalmát."
Ezt a mesét is nagyon régóta meg szerettem volna nézni és nagyon örülök, hogy nem halogattam tovább.
A történet és a kivitelezés is nagyszerű. Izgalmas cselekmény, remek karakterek, gyönyörű látványvilág, szép zene és ütős szöveg jellemzi. Nagyon tetszett, sokat nevettem rajta és mégis kissé szomorkás lett tőle a hangulatom. Tökéletes.
Victor elég gyenge jellemet kapott ugyan, de azért kedveltem. Victoria ellenben olyan üres volt, mint egy lyukas váza. A kedvenc szereplőm egyértelműen Emily, végig neki drukkoltam.
Zseniális, kötelező darab minden mesekedvelőnek! 

Értékelés:
A segítség                           ->   10
A halott menyasszony        ->   10
Karácsonyi lidércnyomás   ->   9
Szarvak                               ->   8

Zárszónak hoztam egy dalt A halott menyasszonyból:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése