2018. december 27., csütörtök

25 dolog, amit meg kell tenned Karácsonyig!

Ez a bejegyzés egy Molyos kihívás összegzése lesz. Még november végén kezdtem el megtenni a kihíváshoz szükésges dolgokat és sikeresen végeztem is vele karácsonyra. Igaz, az ünnep még nem ért véget számomra, de azért ezzel az összefoglalóval lezárom a hangolódást, készülésdést.
Íme a feladatok:

1. Igyál forró csokit/teát/kávét!
finn tea a kedvenc bögrémben
Mindhármat szeretem, naponta iszom egyiket vagy másikat (néha mindegyiket), de úgy gondoltam, karácsonyi előkészületekhez valami különleges kell. Szóval megittam a féltve őrzött utolsó előtti teámat, amelyet egyik barátom hozott nekem Finnországból. Mumin tea gyümölcsös és sütis ízesítésekkel. Már csak egy filter van belőle, de ezt is meg fogom inni még Karácsony előtt, mert pont az ilyen különleges időszakra tartogattam.

2. Hívj fel egy régi barátot vagy írj neki üzenetet (facebook)!
Írtam üzenetet ex-lakótársamnak (Queen B.), akivel egyébként elég ritkán találkozom, hogy játszák a mozikban a Diótörő új filmadaptációja, menjünk el megnézni. Meg is beszéltük, hogy mozizunk. Ez a film ráadásul tökéletesen passzol a karácsonyi alapozáshoz.

3. Játssz a hóban (ha nincs hó, akkor menj el sétálni egy parkba vagy menj el egy játszótérre)!
Hó sajnos már nincs, de ma sétáltunk kicsit a városban és szombaton megyünk túrázni barátom (San diego) munkatársaival. (Ezt a pontot tehát csak december 30-án fogom tökéletesen teljesíteni.)

4. Építs mézeskalács házikót, süss mézeskalácsot vagy bármilyen sütit!
mézeskalácsaim
Házikót idén nem készítettem, de a szokásos karácsonyi mézeskalácsokat azért megsütöttem. Aztán el is osztogattam szinte az összeset.

5. Menj el korcsolyázni!
Már rég megbeszéltem egyik barátommal, hogy elmegyünk korcsolyázni és visszük magunkkal a fiúkat is. Csakhogy sikerült lezúgnom a lépcsőn (fenéken pattogtam le mind a négy lépcsőfokon, mint egy rajzfilm figura) és úgy lesérültem, hogy ha a jégen is dobok egy hátast, biztosan mentő visz el. Szóval csak néztük a korcsolyázókat és ittunk valami finomat, miközben megbeszéltük, ki hogyan áll az ünnepi készülődéssel.

6. Csinálj egy karácsonyi képeslapot!
Ugyan boltban vettem a képeslapokat, de megírtam mindegyiket (összesen 7-et) és kicsinosítottam őket bélyeggel és karácsonyi matricákkal. Egyik-másik borítékba pedig aprócska meglepetést is rejtettem.

7. Egyél csirkepörköltet vagy bármilyen csirkés ételt. Készíts bejglit!
életem első bejglije
 Fogalmam sincs, mi köze van a csirkének a karácsonyhoz, nálunk legalábbis nem kötelező része az ünnepi menünek és amúgy is vegetáriánus vagyok, szóval inkább készítettem egy tipikus karácsonyi finomságot. Megsütöttem életem első bejgliét. Egy rúd mákos, egy rúd diós és bár keskeny lett, azért mutatós. Az ízére viszont még gyúrnom kell, mert meg sem közelíti a nagymamáim szintjét.

8. Csinálj egy házi készítésű ajándékot. Készíts adventi koszorút!
adventi koszorúm
Habár többször készítettem már ajándékot, idén nem érzem magamban az erőt hozzá. Viszont nagyon szívesen készítek adventi koszorút, ami ha úgy vesszük, ajándék a lakásnak, mert otthonosabbá teszi.
Az idei koszorúm moha alapon piros számozott gyertyákból, tobozból, gesztenyéből (egy kirándulás alkalmával gyűjtöttem őket), szárított virágokból (esküvőről elmentett csokorból maradt) és gombákból (tavalyi szerzemény) áll. Raktam még rá egy aranyszínű csengőt és két mézeskalács figurát. (Hobbiboltban nem tudtam ellenállni nekik, olyan cukik!)

9. Énekelj vagy hallgass karácsonyi dalokat! 
Nem igazán szeretem a karácsonyi dalokat, néhány klasszikus kivételével. A boltokban is egy idő után annyira tudnak idegesíteni, hogy inkább kimenekülök. Na, de a kihívás miatt körbenéztem hallgatható számok után és meglepetésemre találtam kedvemre valót. A Spotify Rock Christmas válogatása nem rossz, úgyhogy egész este ezt hallgatom.

10. Igyál forralt bort vagy egyél kürtöskalácsot!
A karácsonyi vásárban ittam almapuncsot és ettem kürtöskalácsot, méghozzá epreset. Ó, és ettem sült gesztenyét is, amit imádok.

11. Díszítsd fel a szobád!
karácsonyi dekoráció
Valójában az egész lakást feldíszítettem az elmúlt napokban. Van koszorú a bejárati ajtón, karácsonyi lufi, karácsonyi terítő, égősor az ablakban, képeslapok a polcon és még az ágyneműt is karácsonyira cseréltem.

12. Építs hóembert. Csomagold be az ajándékokat! 
A hó sajnos olyan gyorsan elolvadt, hogy mire észbe kaptam, alig maradt (a környékbeli kölykök a nagy részét persze felhasználták hóember és egyéb játékok céljára), így felhasználom a következő módosítási lehetőségemet. 
December 23-án egész délután ajándékokat csomagoltam. Mivel a következő napokban egyik rokontól megyünk a másikig, nem kevés csomagot kellett készítenem. Nehezítésképpen egy részük saját készítésű rénszarvasos papírtasakba került. Azt hiszem, megérte a fáradtságot.

13. Csináljatok vacsorát együtt a családoddal, vagy a barátaiddal! 
San Diegóval általában együtt főzünk, csak az változik, ki a szakács és ki a kukta. A karácsonyi menünknél fogások szerint ment a munkamegosztás, bár azért időnként besegítettünk a másiknak. Ő készítette a főfogást, míg én a köretet és a desszertet.

karácsonyi vacsora
14. Tarts egy játékos estét. (Társas, kártya, stb.) 
December elején nagynénéméknél voltunk látogatóban San Diegóval. Van két kisgyerekük (7 és 6 évesek), akik egy idő után különféle társasjátékokkal tűntek fel az asztalnál. Szóval játszottunk csirkés (Chicken drop – ügyességi csirkekopasztás), pingvines (szintén ügyességi, jeget kell törni a pingvin alatt) és kártyás (Halli Galli) játékokkal is. Remekül szórakoztam, főleg, hogy mindig én nyertem.

15. Díszítsd fel a karácsonyfát és figyeld a fa világítását!
fa, fények, ajándékok
December 22-én szereztük be a fát és vettünk hozzá talpat. Másnap pedig szereztünk hozzá égősort és feldíszítettem. Azóta gyönyörködöm benne és a fényekben.

16. Véletlenszerű jó cselekedet. 
Észrevettem, hogy időről-időre feltűnik egy-egy cinke a nappali ablakában. Elő is kerestem a szekrény mélyéről egy zacskó szotyit és szórtam nekik a párkányra.

17. Olvass el egy karácsonyi könyvet!
Richard Paul Evans – Hol lehet Noel?

18. Fészkeld be magad a kanapéra popcorn vagy egyéb nasi társaságában! 
Egyik este bekuckóztunk San Diegóval a kanapén a puha baglyos plédembe és csokit és nachost majszoltunk, miközben megnéztük a Harry Potter és a Titkok Kamráját. Bepótoljuk a filmes lemaradásait, így a Gyűrűk Ura összes után, most a Harry Potter filmek vannak terítéken.

19. Nézz egy karácsonyi filmet!
A 2. pontban említett barátommal megnéztük moziban a Diótörő és a négy birodalom című filmet. Nem mondom, hogy karácsonyi hangulatom lett tőle, mert eléggé átírták a sztorit, de így is egyszerű és kedves kis mese volt.

20. Adj valakinek egy titkos ajándékot!
Mikulás napján, megleptem a munkatársaimat egy kis aprósággal. Akikkel igazán jóban vagyok, azoknak csomagot készítettem saját készítésű sütivel, szaloncukorral, mandarinnal és csokimikulással. Letettem az asztalukra és elsiettem. Illetve azoknak, akik jók voltak az évben, adtam egy-egy picike csokimikulást. Ráadásnak pedig megbíztam San Diegót, hogy ő is osztogasson csokimikulást a munkahelyén a Mikulás nevében.

21. Kezdj el egy új karácsonyi hagyományt. Menj karácsonyi vásárba! 
Voltam Szentendrén és Budapesten is karácsonyi vásárban. A kettő között pedig autókáztunk kicsit a gyönyörű havas tájon.

22. Írj kívánságlistát! Mi legyen idén a fa alatt? :) 
adventi naptár rénszarvas tasakokkal
Mivel jobban szeretek adni, mint kapni, ezt a listát a barátomnak szánt apróságokról írom. Már második alkalommal késztettem neki adventi naptárt, ezúttal számozott tasakok formájában. Elsejétől szentestéig minden napra jut neki egy meglepetés ajándék. Hogy pontosan mi lapul a csomagokban, az titok.

23. Építs bunkert a szobádban! 
Nem tudom, mennyire számít bunkernek, de az 5. pontnál említett sérülésem miatt múlt héten úgy bevackoltam magam a kanapéra, hogy erődnek is elment volna. Két párnával, egy hatlmas plüsscápával, egy kisebb plüskrokodillal és egy puha pléddel bástyáztam körül magam, úgy olvastam.


24. Nyisd ki a karácsonyi ajándékod!
ajándékok a fa alatt
Megtörtént, ahogy a mellékelt képen is látszik. Yarnie-t, a piros fonal lényt San Diego készítette nekem, mert bár távol állnak tőlem a játékok, ez a helyes kis figura levett a lábamról. Ő a legkedvesebb ajándékom.

25. Ünnepeld a Karácsonyt!
Ezt teszem már negyedik napja és még mindig nincs vége. Nagy a rokonság, úgyhogy csak holnap fejezzük be a körtúrát és talán, de csak talán megússzuk a sütitúladagolást.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése