2013. november 30., szombat

Könyves várólista IX.

Szokásos hónapvégi könyves rovatomban ezúttal a várólistás kötetekkel foglalkozom.
Jelenleg 7 könyv vár arra, hogy végre kézbe vegyem és elolvassam. Ez a lista pedig ebben az évben már nem fog változni (leszámítva persze majd a karácsonyi szerzeményeket), mivel egyre kevesebb időm van regényeket olvasni. 
A vizsgaidőszak vészesen közeledik és teljesen be vagyok táblázva. Komolyan, alig van időm bármire, olyan zsúfoltak a napjaim. Ez persze nem baj, szeretem a pörgést, csak a héten kicsit már túlzásnak éreztem, hogy minden nap este 9-nél előbb nem sikerült hazaérnem. Rohangálok egyik helyről a másikra (egyetem, könyvtár, munka, egyetem, edzés, könyvtár és így tovább) és közben próbálok egy kis szociális életet is élni. Például Pucca jön nekem egy kávéval, amit már három hete halogatunk. Oké, múlt héten én mondtam le, de ez akkor sem mehet így tovább! Közben pedig vészesen közeleg a karácsony, ajándékokat kellene venni (vagy legalább szükség lenne egy ötletre hozzá), mézeskalácsot sütni és egy picit ráhangolódni az ünnepekre. No, meg aludni sem ártana, bár az a gyengéknek van...
Mielőtt nagyon panaszszagú lenne ez a bejegyzés, ismételten közlöm, nem bánom a zsúfolt napirendet. Ahogy a mondás tartja: "nyomás alatt nő a pálma", engem pedig kifejezetten motivál a határidő és az idő szűke. Ráadásul a felsorolt teendőimet mind szeretem (na, jó, nem mindegyik előadást az egyetemen, de ezt el kell viselni) és ha pörgök, mint egy búgócsiga, mindig sokkal életrevalóbbnak érzem magam. 
Csupán azt sajnálom, hogy késő este, miután elkészültem a másnapi teendőim megszervezésével és a hozzájuk tartozó feladatokkal, már alig van energiám olvasni. Azért így is sikerül lefekvés előtt picit kitámasztanom a szememet, hogy legalább néhány oldalt olvashassak abból, amit magamnak választottam.

A hosszúra nyúlt bevezető után jöhet is a kínálat:


A képen is látható 7 könyvből csupán egy a sajátom, a többit kisvárosom közkönyvtárából zsákmányoltam. Van köztük olyan kötet, ami már korábban szerepelt más rovatos bejegyzésekben, de van teljesen új is.

Saját könyv:

Jojo Moyes - Mielőtt megismertelek
Erre a könyvre majdnem egy éve figyeltem fel. Írtam is róla a kívánságlista rovatom negyedik részében. Amint látszik, nem felejtettem el és mikor kaptam egy könyvvásárlási utalványt, rá esett a választásom.
Anyukám egyből le is csapott rá és neki nagyon tetszett. Hetek óta rágja is miatta a fülemet, mikor olvasom végre el, annyira kíváncsi a véleményemre. Nos, valószínűleg ő lesz az ünnepek alatti olvasmányom, addig viszont még a polcon kell pihennie kicsit.

Könyvtári könyvek:

Jeaniene Frost - Síri csendben
Szintén szerepelt már az egyik rovatomban, méghozzá az előző várólistásban. Ez pedig azt jelenti, hogy szegény könyvecske már két hónapja vár a sorára. Ideje volna már kézbe vennem, így ünnepélyesen kijelentem, ő lesz a következő, amibe belekezdek. Úgyis valami kifejezetten szórakoztató történetre vágyom, amit nem kell emészteni és feldolgozni.

Marc Levy - Ki nem mondott szavaink
Könyvmolyképző Kiadó arany pöttyöt kapott könyve, amit bevallom, csak a pötty miatt vettem ki. Kedvem támadt egy kicsit komolyabb hangvételű könyvhöz és megtetszett a borító. Képeslapmániában szenvedek, így ez a piros postalába olyan volt nekem, mint mézes papír a légynek. Nincsenek magas elvárásaim.

Kevin Hearne - Hounded (Üldöztetve)
Egy újabb visszatérő vendég, már ami a rovatokat illeti. Erről a kötetről ugyanis az előző hónapban is írtam, kívánságlista címszó alatt. Ahogy már ott is említettem, a Könyvmolyképző Kiadó őszi újdonságai közül ez a könyv volt a legszimpatikusabb és még a vásárlás gondolatával is kacérkodtam. Aztán kiszúrtam a könyvtár egyik polcán és olyan gyorsan csaptam le rá, mintha attól félnék, elszalad. Pedig nem szalad ő sehova, türelmesen várja sorát az ágyam feletti polcon. Még mindig rettentő kíváncsi vagyok rá és mivel meglehetősen vékonyka, megpróbálom bepasszírozni a már említett zsúfolt napirendembe.

Lauren Oliver - Rekviem
Delírium trilógia befejező része. Első két kötetet természetesen olvastam és írtam is róluk egy-egy bejegyzést. A második rész, Káosz befejezése pedig szinte sikoltott a folytatás után, így őt is muszáj volt azonnal begyűjtenem, amint megpillantottam. Azért nem kezdtem még bele, mert attól tartok, nem bírom majd letenni, ezt pedig jelenleg nem engedhetem meg magamnak. Szóval még pár hétig érlelgetem a polcomon.

Kyung-Sook Shin - Vigyázzatok Anyára!
Szintén az arany pötty miatt került fel a listámra. No, meg persze tetszett a szép borító és érdekesnek találtam, mivel Koreában játszódó könyvhöz eddig nem volt szerencsém. Leszámítva a manhwákat, de az egy teljesen más műfaj, nem is érdemes összehasonlítani a regényekkel. Nem túlságosan vastag, így valószínűleg majd vonatozás közben fogok sort keríteni rá valamikor.

Alma Katsu - Halhatatlan
Erről a könyvről szinte pontosan egy éve hallottam először. Még a Metropol egyik oldalán olvastam róla egy érdekes cikket és azóta többször belefutottam könyves körökben. Felkeltette a kíváncsiságomat, így szeretném a saját bőrömön megtapasztalni, milyen is. Az előző kötetekhez képest ez azonban egy cseppet vaskosabb darab, így egyelőre nem tudom, mikor sikerül időt szakítanom rá.

Jelenleg tehát ez a 7 könyv csábítgat a tanulnivalótól, de igyekszem erős lenni és nem engedni a nyomásnak. 

Technikai információ:
Kicsit átrendeztem a bejegyzésekhez tartozó címkéket, mivel kezdett átláthatatlanná válni. Külön csoportba rendeztem tehát a magyar szerzőket, míg a többiek megmaradtak egyetlen nagy nemzetközi kupacban. Talán ez kicsit segíti a könyves bejegyzések kereshetőségét. Feltéve persze, ha valaki szerzők szerint kíván mazsolázni véleményeimből. 
Ezen kívül külön címkéket rendeltem az egyes rovatokhoz, amiből összesen már négy is van. Rovatok címszó alatt belőlük is lehet már tematikusan válogatni, ami szintén az átláthatóságot szolgálja. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése