2019. szeptember 30., hétfő

Mozgóképek LXXIX.

Kicsit sűrű volt az augusztus, na meg a szeptember is, mert csak most tudok beszámolni arról az összesen két filmről, amit múlt hónapban megnéztem. Az egyiket moziban láttam, míg a másikat otthon, a kanapé kényelmében.

Volt egyszer egy Hollywood

"1969, Los Angeles. Egy munka nélkül maradt, western tévésorozatából kikerült, munkanélküli színész (Leonardo DiCaprio) és jó barátja, kaszkadőre (Brad Pitt) együtt próbálnak boldogulni Hollywood kegyetlen világában.
Ez a világ azért kegyetlen, mert változik: Rick és Cliff eddig kiismerte magát a showbizniszben, de most bármerre járnak, arra kell rácsodálkozniuk, hogy minden megváltozott: a szabályok, a főnökök és a nők is…."
Nem vagyok Tarantino rajongója. Néhány filmjét szeretem, míg néhányat egyáltalán nem. Az új filmjeinek azonban mindig adok egy esélyt, hiszen egy kifejezetten kreatív rendezőről van szó. Ráadásul San Diego nagyon kedveli, így nem volt kérdés, hogy az új Hollywood dicsőítő filmjét megnézzük moziban.
Ez a film nagyon hosszú, amit a rendezőtől már megszokhattunk. Kicsit kusza és nem feltétlenül van cselekménye, bár történik benne ez-az, ám ezt szintén megszokhattuk már. A szereplőválasztás jól sikerült, a képi világ mutatós és minden nagyon a helyén van. Ezt a filmet azonban csak az tudja igazán értékelni, aki nem vár sokat cselekmény szintjén és aki tisztában van vele, mi történt Sharon Tate-tel. Előzetes ismeretek nélkül ugyanis nem olyan szórakoztató, sőt kifejezetten lassan vánszorgónak tűnhet és a zseniális végkifejlet is csak egynek minősülhet a sok Tarantino-féle lezárás közül.
No, de én tisztában voltam a valós eseményekkel, amelyek megihlették a filmet, és könnyed szórakozásra vágytam mindenféle elvárás nélkül, így pedig nagyon tetszett. Nem ez életem filmje, de nagyon tudtam értékelni a belefektetett munkát és azt a kreativitást, amivel a lezárást megoldották.
Tarantino rajongóinak kötelező darab, ám ha valaki csak Brad Pitt vagy DiCaprio szép szeméért ülne be rá, előbb inkább olvasson utána, mi történt a '70-es évek Hollywoodjában.

Rocketman
" A ROCKETMAN egy nagyszabású zenés fantázia Elton John áttörést hozó éveinek hihetetlen emberi történetéről. A film azt a fantasztikus átalakulást követi nyomon, ahogyan a félénk zongorista csodagyerek Reginald Dwightból világszerte ismert szupersztár lesz Elton John néven. Az inspiráló történet – mely Elton legkedveltebb dalaira van felfűzve, a főszereplő Taron Egerton előadásában – nyomon követi a kisvárosi srácot azon az úton, melynek során a popkultúra egyik legikonikusabb figurájává nőtte ki magát."
Kedvelem Taron Egertont és a merész filmválasztásait és Nel barátom sokat áradozott erről a filmről, így adtam neki egy esélyt. Nem kellett volna.
Nem vagyok Elton John rajongó - bár magam is meglepődtem a film során, milyen sok dalt ismerek tőle - és ennek nem kellett volna problémának lennie, mégis az volt. Egyszerűen untam ezt a filmet. Félelmetesen semmitmondó, szájbarágós, egyoldalú és darabos volt. Egyszerűen nem volt íve a filmnek, a spontán dalra fakadások pedig idegesítettek. (Mondjuk nem vagyok egy musical kedvelő típus...) Nagyon zavart, hogy bele-belekaptak érdekes témákba - nem túl csinos srác popszár karrier építése, szexuális beállítottság kérdése, drogproblémák, családi gondok - de egyiket sem dolgozták ki rendesen. Nem volt kifutásuk, csak megemlítették őket és aztán már meg is oldódtak vagy nem, de teljesen mindegy mert jöhet a következő dal. Számomra ez a film olyan volt, mintha Elton (a producer és ötletgazda) akart volna magáról egy filmet, mert miért ne és ha már egyszer lesz, akkor legyen úgy, ahogy ő szeretné, az ő szemszögéből. Ráadásul attól, hogy nyíltan ágyjelenettel megmutatták, hogy a főhős meleg (amit egyébként mindenki tud) nem lett ez egy bevállalós film, inkább csak szenzációhajhász.
Számomra ez a film, unalmas, semmitmondóan elfogult és hiteltelen volt. Ezen pedig a színes és tollasan tarka fellépőruhák tárháza és Taron Egerton remek játéka sem tudott segíteni. Kizárólag Elton rajongóinak ajánlom, mert aki nem rajongó, nem ettől a filmtől fog azzá válni, sőt.

Értékelés:
Volt egyszer egy Hollywood      ->  9
Rocketman                                ->  3

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése